世界の衛星製造市場2021年-2031年:用途別(通信、地球観測、ナビゲーション、宇宙観測、その他)、衛星種類別、サイズ別

【英語タイトル】Satellite Manufacturing Market By Application (Communication, Earth Observation, Navigation, Space Observation, Others), By Satellite Type (LEO, MEO, GEO, Others), By Size (Small, Medium, Large): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031

Allied Market Researchが出版した調査資料(ALD23FB101)・商品コード:ALD23FB101
・発行会社(調査会社):Allied Market Research
・発行日:2022年10月
・ページ数:311
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後24時間以内)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:宇宙航空&防衛
◆販売価格オプション(消費税別)
Online Only(1名閲覧、印刷不可)USD3,570 ⇒換算¥542,640見積依頼/購入/質問フォーム
Single User(1名閲覧)USD5,730 ⇒換算¥870,960見積依頼/購入/質問フォーム
Enterprise User(閲覧人数無制限)USD9,600 ⇒換算¥1,459,200見積依頼/購入/質問フォーム
販売価格オプションの説明
※お支払金額:換算金額(日本円)+消費税
※納期:即日〜2営業日(3日以上かかる場合は別途表記又はご連絡)
※お支払方法:納品日+5日以内に請求書を発行・送付(請求書発行日より2ヶ月以内に銀行振込、振込先:三菱UFJ銀行/H&Iグローバルリサーチ株式会社、支払期限と方法は調整可能)
❖ レポートの概要 ❖

Allied Market Research社の本調査資料は、衛星製造の世界市場を調査対象とし、イントロダクション、エグゼクティブサマリー、市場概要、用途別(通信、地球観測、ナビゲーション、宇宙観測、その他)分析、衛星種類別(LEO、MEO、GEO、その他)分析、サイズ別(小型、中型、大型)分析、地域別(北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、中南米・中東・アフリカ)分析、企業状況などについて以下の構成でまとめています。なお、参入企業情報として、Arianespace、Geooptics, Inc.、L3Harris Technologies, Inc.、Lockheed Martin Corporation、Maxar Technologies、Mitsubishi Electric Corporation、Northrop Grumman Corporation、Raytheon Technologies Corporation、Sierra Nevada Corporation、Spacex、Thales Group、The Boeing Company、Viasat Inc.、Airbus、Ball Corporationなどが含まれています。
・イントロダクション
・エグゼクティブサマリー
・市場概要
・世界の衛星製造市場規模:用途別
- 通信用衛星製造の市場規模
- 地球観測用衛星製造の市場規模
- ナビゲーション用衛星製造の市場規模
- 宇宙観測用衛星製造の市場規模
- その他用途の衛星製造市場規模
・世界の衛星製造市場規模:衛星種類別
- LEOの市場規模
- MEOの市場規模
- GEOの市場規模
- その他衛星種類の市場規模
・世界の衛星製造市場規模:サイズ別
- 小型衛星製造の市場規模
- 中型衛星製造の市場規模
- 大型衛星製造の市場規模
・世界の衛星製造市場規模:地域別
- 北米の衛星製造市場規模
- ヨーロッパの衛星製造市場規模
- アジア太平洋の衛星製造市場規模
- 中南米・中東・アフリカの衛星製造市場規模
・企業状況
・企業情報

衛星の製造に関する考慮は、衛星を作る際に考えるべき重要な要素です。地球を起点とする軌道上には1000を超える衛星があり、それぞれの衛星の使用可能期間は5年から15年です。

宇宙研究企業は、世界中で高まる衛星配備の需要に対応するため、費用対効果の高い衛星製造プロセスの開発に重点を置くようになっています。革新的な衛星製造方法は、以前は莫大な資金力を持つ大企業や宇宙組織しか利用できなかった利益を宇宙組織に与えています。
スペースX社は、衛星製造に最も力を入れている企業の1つです。最近、同社が全世界にインターネットを提供することを目標に、衛星製造プロジェクトに取り組んでいることが報じられました。2024年までに4,000機以上の衛星を軌道に投入する予定。政府機関は、宇宙での存在感を高めるため、商業衛星メーカーとの連携を強めています。

例えば、Viasat UK, Ltd.は2020年11月に超高周波(UHF)衛星通信(SATCOM)の供給契約を獲得しました。衛星は英国海軍の新型31型フリゲート艦用に設計されたもので、指揮官が艦隊の状況を常に把握できるようにするものです。前例のない自動化、ソフトウェア定義設計、モジュール式衛星システムなどの革命的な衛星製造技術は、衛星の製造に必要な時間の短縮と衛星全体の製造コストの削減をもたらし、業界に新たな市場参加者を惹きつけています。

衛星製造市場は、用途、衛星タイプ、サイズ、地域に区分されます。用途別では、通信、地球観測、航法、宇宙観測、その他に分類されます。衛星タイプ別では、LEO、MEO、GEO、その他に分類されます。サイズ別では、小型、中型、大型に分類されます。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAに市場を分けて分析しています。

世界の衛星製造市場で事業を展開する主要企業には、Airbus, Arianespace, Ball Corporation, Geooptics, Inc., L3Harris Technologies, Inc., Lockheed Martin Corporation, Maxar Technologies, 三菱電機株式会社, Northrop Grumman Corporation, Raytheon Technologies Corporation, Sierra Nevada Corporation, SpaceX, Thales Group, The Boeing Company, Viasat, Incなどがあります。

〈ステークホルダーにとっての主なメリット〉
・本レポートは、2021年から2031年までの衛星製造市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、衛星製造市場の有力な機会を特定します。
・主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
・ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を行い、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
・衛星製造市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
・各地域の主要国を、世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
・市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
・地域別、世界の衛星製造市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

〈主要市場セグメント〉
用途別
通信
地球観測
航法
宇宙観測
その他

衛星タイプ別
LEO
MEO
GEO
その他

サイズ別
小型
中型
大型

地域別
・北米
アメリカ
カナダ
・ヨーロッパ
ドイツ
フランス
イギリス
ロシア
その他のヨーロッパ
・アジア太平洋
中国
インド
日本
韓国
その他のアジア太平洋地域
・LAMEA
ラテンアメリカ
中東
アフリカ

〈主要市場プレイヤー〉
Arianespace
Geooptics, Inc.
L3Harris Technologies, Inc.
Lockheed Martin Corporation
Maxar Technologies
三菱電機株式会社
Northrop Grumman Corporation
Raytheon Technologies Corporation
Sierra Nevada Corporation
Spacex
Thales Group
The Boeing Company
Viasat Inc.
Airbus
Ball Corporation

グローバル市場調査レポート販売サイトのwww.marketreport.jpです。

❖ レポートの目次 ❖

CHAPTER 1:INTRODUCTION
1.1.Report description
1.2.Key market segments
1.3.Key benefits to the stakeholders
1.4.Research Methodology
1.4.1.Secondary research
1.4.2.Primary research
1.4.3.Analyst tools and models
CHAPTER 2:EXECUTIVE SUMMARY
2.1.Key findings of the study
2.2.CXO Perspective
CHAPTER 3:MARKET OVERVIEW
3.1.Market definition and scope
3.2.Key findings
3.2.1.Top investment pockets
3.3.Porter’s five forces analysis
3.4.Top player positioning
3.5.Market dynamics
3.5.1.Drivers
3.5.2.Restraints
3.5.3.Opportunities
3.6.COVID-19 Impact Analysis on the market
CHAPTER 4: SATELLITE MANUFACTURING MARKET, BY APPLICATION
4.1 Overview
4.1.1 Market size and forecast
4.2 Communication
4.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2 Market size and forecast, by region
4.2.3 Market share analysis by country
4.3 Earth Observation
4.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2 Market size and forecast, by region
4.3.3 Market share analysis by country
4.4 Navigation
4.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2 Market size and forecast, by region
4.4.3 Market share analysis by country
4.5 Space Observation
4.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.5.2 Market size and forecast, by region
4.5.3 Market share analysis by country
4.6 Others
4.6.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.6.2 Market size and forecast, by region
4.6.3 Market share analysis by country
CHAPTER 5: SATELLITE MANUFACTURING MARKET, BY SATELLITE TYPE
5.1 Overview
5.1.1 Market size and forecast
5.2 LEO
5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2 Market size and forecast, by region
5.2.3 Market share analysis by country
5.3 MEO
5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2 Market size and forecast, by region
5.3.3 Market share analysis by country
5.4 GEO
5.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2 Market size and forecast, by region
5.4.3 Market share analysis by country
5.5 Others
5.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.5.2 Market size and forecast, by region
5.5.3 Market share analysis by country
CHAPTER 6: SATELLITE MANUFACTURING MARKET, BY SIZE
6.1 Overview
6.1.1 Market size and forecast
6.2 Small
6.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2 Market size and forecast, by region
6.2.3 Market share analysis by country
6.3 Medium
6.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2 Market size and forecast, by region
6.3.3 Market share analysis by country
6.4 Large
6.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2 Market size and forecast, by region
6.4.3 Market share analysis by country
CHAPTER 7: SATELLITE MANUFACTURING MARKET, BY REGION
7.1 Overview
7.1.1 Market size and forecast
7.2 North America
7.2.1 Key trends and opportunities
7.2.2 North America Market size and forecast, by Application
7.2.3 North America Market size and forecast, by Satellite Type
7.2.4 North America Market size and forecast, by Size
7.2.5 North America Market size and forecast, by country
7.2.5.1 U.S.
7.2.5.1.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.5.1.2 Market size and forecast, by Application
7.2.5.1.3 Market size and forecast, by Satellite Type
7.2.5.1.4 Market size and forecast, by Size
7.2.5.2 Canada
7.2.5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.5.2.2 Market size and forecast, by Application
7.2.5.2.3 Market size and forecast, by Satellite Type
7.2.5.2.4 Market size and forecast, by Size
7.3 Europe
7.3.1 Key trends and opportunities
7.3.2 Europe Market size and forecast, by Application
7.3.3 Europe Market size and forecast, by Satellite Type
7.3.4 Europe Market size and forecast, by Size
7.3.5 Europe Market size and forecast, by country
7.3.5.1 Germany
7.3.5.1.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.1.2 Market size and forecast, by Application
7.3.5.1.3 Market size and forecast, by Satellite Type
7.3.5.1.4 Market size and forecast, by Size
7.3.5.2 France
7.3.5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.2.2 Market size and forecast, by Application
7.3.5.2.3 Market size and forecast, by Satellite Type
7.3.5.2.4 Market size and forecast, by Size
7.3.5.3 UK
7.3.5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.3.2 Market size and forecast, by Application
7.3.5.3.3 Market size and forecast, by Satellite Type
7.3.5.3.4 Market size and forecast, by Size
7.3.5.4 Russia
7.3.5.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.4.2 Market size and forecast, by Application
7.3.5.4.3 Market size and forecast, by Satellite Type
7.3.5.4.4 Market size and forecast, by Size
7.3.5.5 Rest of Europe
7.3.5.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.5.2 Market size and forecast, by Application
7.3.5.5.3 Market size and forecast, by Satellite Type
7.3.5.5.4 Market size and forecast, by Size
7.4 Asia-Pacific
7.4.1 Key trends and opportunities
7.4.2 Asia-Pacific Market size and forecast, by Application
7.4.3 Asia-Pacific Market size and forecast, by Satellite Type
7.4.4 Asia-Pacific Market size and forecast, by Size
7.4.5 Asia-Pacific Market size and forecast, by country
7.4.5.1 China
7.4.5.1.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.1.2 Market size and forecast, by Application
7.4.5.1.3 Market size and forecast, by Satellite Type
7.4.5.1.4 Market size and forecast, by Size
7.4.5.2 India
7.4.5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.2.2 Market size and forecast, by Application
7.4.5.2.3 Market size and forecast, by Satellite Type
7.4.5.2.4 Market size and forecast, by Size
7.4.5.3 Japan
7.4.5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.3.2 Market size and forecast, by Application
7.4.5.3.3 Market size and forecast, by Satellite Type
7.4.5.3.4 Market size and forecast, by Size
7.4.5.4 South Korea
7.4.5.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.4.2 Market size and forecast, by Application
7.4.5.4.3 Market size and forecast, by Satellite Type
7.4.5.4.4 Market size and forecast, by Size
7.4.5.5 Rest of Asia-Pacific
7.4.5.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.5.2 Market size and forecast, by Application
7.4.5.5.3 Market size and forecast, by Satellite Type
7.4.5.5.4 Market size and forecast, by Size
7.5 LAMEA
7.5.1 Key trends and opportunities
7.5.2 LAMEA Market size and forecast, by Application
7.5.3 LAMEA Market size and forecast, by Satellite Type
7.5.4 LAMEA Market size and forecast, by Size
7.5.5 LAMEA Market size and forecast, by country
7.5.5.1 Latin America
7.5.5.1.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.5.1.2 Market size and forecast, by Application
7.5.5.1.3 Market size and forecast, by Satellite Type
7.5.5.1.4 Market size and forecast, by Size
7.5.5.2 Middle East
7.5.5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.5.2.2 Market size and forecast, by Application
7.5.5.2.3 Market size and forecast, by Satellite Type
7.5.5.2.4 Market size and forecast, by Size
7.5.5.3 Africa
7.5.5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.5.3.2 Market size and forecast, by Application
7.5.5.3.3 Market size and forecast, by Satellite Type
7.5.5.3.4 Market size and forecast, by Size
CHAPTER 8: COMPANY LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product Mapping of Top 10 Player
8.4. Competitive Dashboard
8.5. Competitive Heatmap
8.6. Key developments
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1 Arianespace
9.1.1 Company overview
9.1.2 Company snapshot
9.1.3 Operating business segments
9.1.4 Product portfolio
9.1.5 Business performance
9.1.6 Key strategic moves and developments
9.2 GeoOptics
9.2.1 Company overview
9.2.2 Company snapshot
9.2.3 Operating business segments
9.2.4 Product portfolio
9.2.5 Business performance
9.2.6 Key strategic moves and developments
9.3 L3Harris Technologies, Inc.
9.3.1 Company overview
9.3.2 Company snapshot
9.3.3 Operating business segments
9.3.4 Product portfolio
9.3.5 Business performance
9.3.6 Key strategic moves and developments
9.4 Lockheed Martin Corporation
9.4.1 Company overview
9.4.2 Company snapshot
9.4.3 Operating business segments
9.4.4 Product portfolio
9.4.5 Business performance
9.4.6 Key strategic moves and developments
9.5 Maxar Technologies
9.5.1 Company overview
9.5.2 Company snapshot
9.5.3 Operating business segments
9.5.4 Product portfolio
9.5.5 Business performance
9.5.6 Key strategic moves and developments
9.6 Mitsubishi Electric Corporation
9.6.1 Company overview
9.6.2 Company snapshot
9.6.3 Operating business segments
9.6.4 Product portfolio
9.6.5 Business performance
9.6.6 Key strategic moves and developments
9.7 Northrop Grumman Corporation
9.7.1 Company overview
9.7.2 Company snapshot
9.7.3 Operating business segments
9.7.4 Product portfolio
9.7.5 Business performance
9.7.6 Key strategic moves and developments
9.8 Raytheon Technologies Corporation
9.8.1 Company overview
9.8.2 Company snapshot
9.8.3 Operating business segments
9.8.4 Product portfolio
9.8.5 Business performance
9.8.6 Key strategic moves and developments
9.9 Sierra Nevada Corporation
9.9.1 Company overview
9.9.2 Company snapshot
9.9.3 Operating business segments
9.9.4 Product portfolio
9.9.5 Business performance
9.9.6 Key strategic moves and developments
9.10 SpaceX
9.10.1 Company overview
9.10.2 Company snapshot
9.10.3 Operating business segments
9.10.4 Product portfolio
9.10.5 Business performance
9.10.6 Key strategic moves and developments
9.11 Thales Group
9.11.1 Company overview
9.11.2 Company snapshot
9.11.3 Operating business segments
9.11.4 Product portfolio
9.11.5 Business performance
9.11.6 Key strategic moves and developments
9.12 The Boeing Company
9.12.1 Company overview
9.12.2 Company snapshot
9.12.3 Operating business segments
9.12.4 Product portfolio
9.12.5 Business performance
9.12.6 Key strategic moves and developments
9.13 Viasat Inc.
9.13.1 Company overview
9.13.2 Company snapshot
9.13.3 Operating business segments
9.13.4 Product portfolio
9.13.5 Business performance
9.13.6 Key strategic moves and developments
9.14 Airbus
9.14.1 Company overview
9.14.2 Company snapshot
9.14.3 Operating business segments
9.14.4 Product portfolio
9.14.5 Business performance
9.14.6 Key strategic moves and developments
9.15 Ball Corporation
9.15.1 Company overview
9.15.2 Company snapshot
9.15.3 Operating business segments
9.15.4 Product portfolio
9.15.5 Business performance
9.15.6 Key strategic moves and developments



★調査レポート[世界の衛星製造市場2021年-2031年:用途別(通信、地球観測、ナビゲーション、宇宙観測、その他)、衛星種類別、サイズ別] (コード:ALD23FB101)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
★調査レポート[世界の衛星製造市場2021年-2031年:用途別(通信、地球観測、ナビゲーション、宇宙観測、その他)、衛星種類別、サイズ別]についてメールでお問い合わせ


◆H&Iグローバルリサーチのお客様(例)◆