世界の通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)市場(~2030年):種類別(音声API、ショートメッセージサービス(SMS)API、マルチメディアメッセージングサービス(MMS)API、ビデオAPI、非構造化補足サービスデータ(USSD)API、決済API、その他)、プロバイダー種類別、展開モード別、技術別、用途別、エンドユーザー別、地域別

【英語タイトル】Telecom Application Programming Interface (API) Market Forecasts to 2030 – Global Analysis By Type (Voice API, Short Message Service (SMS) API, Multimedia Messaging Service (MMS) API, Video API, Unstructured Supplementary Service Data (USSD) API, Payment API and Other Types), Provider Type, Deployment Mode, Technology, Application, End User and By Geography

Stratistics MRCが出版した調査資料(SMRC24NOV142)・商品コード:SMRC24NOV142
・発行会社(調査会社):Stratistics MRC
・発行日:2024年9月
・ページ数:200 Pages
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:通信&IT
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❖ レポートの概要 ❖

Stratistics MRCによると、世界の通信アプリケーションプログラミングインタフェース(API)市場は、2024年に3,105億3,000万ドルを占め、2030年には6,152億7,000万ドルに達する見込みで、予測期間中の年平均成長率は15.5%です。電気通信アプリケーション・プログラミング・インターフェース(API)は、さまざまなソフトウェア・アプリケーションが電気通信システムと通信できるようにするプロトコルとツールのセットです。複雑な通信操作を管理可能なコマンドに抽象化することで、通信APIは革新的なサービスやソリューションの作成を容易にし、統合プロセスを合理化し、通信サービスの管理における全体的なユーザーエクスペリエンスを向上させます。
2023年11月に発表されたエリクソンのモビリティレポートによると、5Gモバイル契約数は2029年末までに53億件を超えると予測されています。

市場のダイナミクス

推進要因
推進要因:接続性に対する需要の増加
企業や消費者が信頼性の高い高速通信を求める中、通信APIはネットワークサービスへのシームレスなアクセスを可能にし、5GやIoTなどの新技術の統合を促進します。APIは、通信機能を接続・管理するための標準化された方法を提供することで、モバイルサービスの強化からスマートデバイスまで、さまざまなアプリケーションをサポートします。このような接続性への依存の高まりは、多様な通信ニーズを満たすための堅牢で柔軟、かつコスト効率の高いソリューションを提供できるAPIへの需要を促進しています。

阻害要因
標準化の欠如
電気通信APIにおける標準化の欠如は、多様な技術、多様な業界慣行、異なる電気通信プロバイダーによって開発された独自のソリューションから生じます。この断片化は、互換性の問題、複雑な統合プロセス、開発者やサービス・プロバイダーのコスト増につながります。このようなまとまりのなさは、普及の障壁となり、イノベーションを制限し、既存の通信インフラに新しいサービスを統合する複雑さを増すことで、市場の成長を阻害します。

チャンス
デジタル・エコシステムの拡大
デジタルエコシステムはクラウドコンピューティング、IoT、スマートテクノロジーの進歩とともに進化するため、APIは通信サービスとさまざまなデジタルアプリケーションを接続するために不可欠なものとなります。APIは、異なるシステム間の相互運用性を可能にし、機能性とユーザー体験の向上を促進します。このように相互接続された環境では、通信サービスからデータ管理まで、幅広いアプリケーションをサポートできる汎用性と拡張性に優れたAPIが求められています。デジタルエコシステムが成長するにつれて、こうした統合やイノベーションをサポートする効率的なAPIソリューションの必要性が高まっています。

脅威
断片化した市場
市場が断片化することで、異なる通信プロバイダー間で標準やプロトコルに不整合が生じます。この断片化は、統合の課題、互換性の問題、APIを実装しようとする企業の開発コストの上昇をもたらします。また、さまざまなシステムやサービス間でシームレスな相互運用性を実現する取り組みが複雑になり、イノベーションと普及が遅れます。統一されたアプローチの欠如は、市場の拡大を制限し、複雑さと不確実性の増大により、新しいAPIソリューションへの投資を抑制します。

コビッド19の影響
Covid-19の流行は、遠隔通信とデジタルサービスの需要増加を促進することで、通信API市場を加速させました。リモートワーク、オンライン教育、遠隔医療ソリューションの急増により、接続と統合をサポートする堅牢な通信APIの必要性が高まりました。しかし、パンデミックはサプライチェーンの混乱やセキュリティ懸念の増大といった課題ももたらしました。全体として、Covid-19は普及を後押しする一方で、電気通信分野における弾力的で安全なAPIソリューションの必要性を浮き彫りにしました。

予測期間中、サービスプロビジョニングセグメントが最大になる見込み

サービスプロビジョニングセグメントは、その迅速な展開、運用コストの削減、精度の向上により、最大になると推定されています。APIは、音声、データ、メッセージングなどの通信サービスの有効化、変更、無効化などのプロビジョニングタスクのシームレスな統合を可能にします。APIを活用することで、通信事業者はサービスリクエストを効率的に処理し、リアルタイムの更新を保証し、顧客体験を向上させることができます。

予測期間中、小売&eコマース分野のCAGRが最も高くなる見込み
小売・電子商取引分野は、予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予測されています。小売・電子商取引アプリケーションでは、テレコムAPIにより、SMS通知、音声通話、顧客認証などの通信サービスをオンラインプラットフォームに直接シームレスに統合できます。APIはリアルタイムの注文更新、販促メッセージ、カスタマーサポートを容易にし、ユーザーのエンゲージメントと満足度を高めます。APIはまた、通信ベースの認証方法を統合することで、決済処理や不正防止をサポートします。

最大のシェアを持つ地域
アジア太平洋地域の通信API市場は、モバイル普及率の増加、5Gネットワークの拡大、デジタル変革への取り組みの高まりにより、最大の市場シェアを占めると予測されています。中国、インド、日本などの国々が主要な推進力となっており、通信事業者やハイテク企業がAPIを活用して接続性を強化し、高度なサービスを統合し、成長するIoTエコシステムをサポートしています。この地域のダイナミックなデジタル環境はイノベーションを促進し、新しいアプリケーションやサービスの開発を可能にします。

CAGRが最も高い地域:
北アメリカでは、高度な技術インフラとデジタルサービスの高い導入により、通信API市場のCAGRが最も高くなる見込みです。同地域の強固な5G展開とシームレスな接続に対する需要の高まりが、通信APIの開発と展開を後押ししています。アメリカとカナダの大手企業は、顧客体験の向上、IoTアプリケーションのサポート、新技術の統合にAPIを活用しています。さらに、デジタルトランスフォーメーションとスマートシティ構想への強力な投資が市場成長をさらに促進します。

市場の主要プレーヤー
通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)市場の主要企業には、Cisco、Nexmo、Plivo、Bandwidth、Twilio、Verizon Communications Inc.、Telnyx、MessageBird、Karix、Textlocal、CM.com、Telesign、Infobip、Kaleyra、Deutsche Telekom AG、Sinchなどがあります。

主な動向:
2024年2月、アメリカのネットワーク事業者ベライゾンは、開発者に5Gネットワークへのアクセスを提供することを目的としたネットワーク・アプリケーション・プログラミング・インターフェース(API)を開始しました。これらのAPIは、APIアグリゲーター、ハイパースケーラー、ベライゾン独自のAPIポータルなど、さまざまなプラットフォームを通じて世界中の開発者がアクセスでき、顧客エンゲージメントとブランド・ロイヤルティを高めることを目的としています。

2023年9月、ドイツの通信事業者であるドイツテレコムは、「MagentaBusiness API」ブランドの下、ネットワーク・アプリケーション・プログラミング・インターフェース(API)の商用化を開始しました。Vonageが提供するMagentaBusiness APIプラットフォームは、通信およびネットワークAPIにアクセスするための「ワンストップショップ」として機能し、開発者やビジネス顧客がビデオ、音声、メッセージングなどの通信機能を製品やアプリケーション、ワークフローに組み込むことを可能にします。

対象タイプ
– 音声API
– ショートメッセージサービス(SMS)API
– マルチメディアメッセージングサービス(MMS)API
– ビデオAPI
– 非構造化補足サービスデータ(USSD)API
– 支払いAPI
– その他のタイプ

対象となるプロバイダーの種類
– APIプロバイダー
– APIアグリゲーター
– APIマーケットプレイス

対象となるデプロイメント・モード
– オンプレミス
– クラウドベース

対象技術
– 表現型状態遷移(REST)API
– シンプル・オブジェクト・アクセス・プロトコル(SOAP)API
– GraphQL API

対象アプリケーション
– 顧客エンゲージメント
– 請求と支払い
– サービスプロビジョニング
– ネットワーク管理
– データ管理
– その他のアプリケーション

対象エンドユーザー
– 電気通信
– ヘルスケア
– 小売・Eコマース
– メディア&エンターテイメント
– 旅行&ホスピタリティ
– 銀行・金融サービス・保険 (BFSI)
– その他のエンドユーザー

対象地域
– 北アメリカ
アメリカ
カナダ
メキシコ
– ヨーロッパ
ドイツ
イギリス
イタリア
フランス
スペイン
その他のヨーロッパ
– アジア太平洋
日本
中国
インド
オーストラリア
ニュージーランド
韓国
その他のアジア太平洋地域
– 南アメリカ
アルゼンチン
ブラジル
チリ
その他の南アメリカ諸国
– 中東/アフリカ
サウジアラビア
アラブ首長国連邦
カタール
南アフリカ
その他の中東/アフリカ

レポート内容
– 地域および国レベルセグメントの市場シェア評価
– 新規参入企業への戦略的提言
– 2022年、2023年、2024年、2026年、2030年の市場データをカバー
– 市場動向(促進要因、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)
– 市場予測に基づく主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
– 主要な共通トレンドをマッピングした競合のランドスケープ
– 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイリング
– 最新の技術進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

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❖ レポートの目次 ❖

1 エグゼクティブ・サマリー
2 序文
2.1 概要
2.2 ステークホルダー
2.3 調査範囲
2.4 調査方法
2.4.1 データマイニング
2.4.2 データ分析
2.4.3 データの検証
2.4.4 リサーチアプローチ
2.5 リサーチソース
2.5.1 一次調査ソース
2.5.2 セカンダリーリサーチソース
2.5.3 前提条件
3 市場動向分析
3.1 はじめに
3.2 推進要因
3.3 抑制要因
3.4 機会
3.5 脅威
3.6 技術分析
3.7 アプリケーション分析
3.8 エンドユーザー分析
3.9 新興市場
3.10 Covid-19の影響
4 ポーターズファイブフォース分析
4.1 供給者の交渉力
4.2 買い手の交渉力
4.3 代替品の脅威
4.4 新規参入の脅威
4.5 競争上のライバル
5 世界の通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)市場、種類別
5.1 はじめに
5.2 音声API
5.3 ショートメッセージサービス(SMS)API
5.4 マルチメディア・メッセージング・サービス(MMS)API
5.5 ビデオAPI
5.6 非構造化補足サービスデータ(USSD)API
5.7 支払いAPI
5.8 その他のタイプ
6 世界の通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)市場:プロバイダー種類別
6.1 はじめに
6.2 APIプロバイダー
6.3 APIアグリゲータ
6.4 APIマーケットプレイス
7 通信用アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場:展開モード別
7.1 はじめに
7.2 オンプレミス
7.3 クラウドベース
8 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場:技術別
8.1 はじめに
8.2 表現状態転送(REST)API
8.3 シンプル・オブジェクト・アクセス・プロトコル(SOAP)API
8.4 GraphQL API
9 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場:用途別
9.1 はじめに
9.2 顧客エンゲージメント
9.3 請求と支払い
9.4 サービスプロビジョニング
9.5 ネットワーク管理
9.6 データ管理
9.7 その他のアプリケーション
10 世界の通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)市場、エンドユーザー別
10.1 はじめに
10.2 通信
10.3 ヘルスケア
10.4 小売・Eコマース
10.4 メディア&エンターテインメント
10.4 旅行・ホスピタリティ
10.4 銀行、金融サービス、保険(BFSI)
10.4 その他のエンドユーザー
11 世界の通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)市場:地域別
11.1 はじめに
11.2 北アメリカ
11.2.1 アメリカ
11.2.2 カナダ
11.2.3 メキシコ
11.3 ヨーロッパ
11.3.1 ドイツ
11.3.2 イギリス
11.3.3 イタリア
11.3.4 フランス
11.3.5 スペイン
11.3.6 その他のヨーロッパ
11.4 アジア太平洋
11.4.1 日本
11.4.2 中国
11.4.3 インド
11.4.4 オーストラリア
11.4.5 ニュージーランド
11.4.6 韓国
11.4.7 その他のアジア太平洋地域
11.5 南アメリカ
11.5.1 アルゼンチン
11.5.2 ブラジル
11.5.3 チリ
11.5.4 その他の南アメリカ地域
11.6 中東/アフリカ
11.6.1 サウジアラビア
11.6.2 アラブ首長国連邦
11.6.3 カタール
11.6.4 南アフリカ
11.6.5 その他の中東/アフリカ地域
12 主要開発
12.1 契約、パートナーシップ、提携、合弁事業
12.2 買収と合併
12.3 新製品上市
12.4 拡張
12.5 その他の主要戦略
13 会社プロフィール
13.1 Cisco
13.2 Nexmo
13.3 Plivo
13.4 Bandwidth
13.5 Twilio
13.6 Verizon Communications Inc.
13.7 Telnyx
13.8 MessageBird
13.9 Karix
13.10 Textlocal
13.11 CM.com
13.12 Telesign
13.13 Infobip
13.14 Kaleyra
13.15 Deutsche Telekom AG
13.16 Sinch
表一覧
1 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望、地域別(2022-2030年) ($MN)
2 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望、種類別(2022-2030年) ($MN)
3 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望、音声API別 (2022-2030) ($MN)
4 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望、ショートメッセージサービス(SMS)API別 (2022-2030) ($MN)
5 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望:マルチメディアメッセージングサービス(MMS)API別 (2022-2030) ($MN)
6 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望、ビデオAPI別 (2022-2030) ($MN)
7 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望、非構造化補足サービスデータ(USSD)API別 (2022-2030) ($MN)
8 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望、決済API別 (2022-2030) ($MN)
9 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望、その他の種類別 (2022-2030) ($MN)
10 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望、プロバイダー種類別 (2022-2030) ($MN)
11 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望:APIプロバイダー別 (2022-2030) ($MN)
12 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望:APIアグリゲーター別(2022-2030年) ($MN)
13 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望:APIマーケットプレイス別 (2022-2030) ($MN)
14 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望、展開モード別 (2022-2030) ($MN)
15 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望:オンプレミス別 (2022-2030) ($MN)
16 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望:クラウドベース別 (2022-2030) ($MN)
17 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望、技術別 (2022-2030) ($MN)
18 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望:表現型状態転送(REST)API別(2022-2030年) ($MN)
19 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望、単純オブジェクトアクセスプロトコル(SOAP)API別 (2022-2030) ($MN)
20 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望:GraphQL API別 (2022-2030) ($MN)
21 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望、用途別 (2022-2030) ($MN)
22 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望:顧客エンゲージメント別 (2022-2030) ($MN)
23 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望:課金・決済別 (2022-2030) ($MN)
24 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望:サービスプロビジョニング別 (2022-2030) ($MN)
25 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望:ネットワーク管理別 (2022-2030) ($MN)
26 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望:データ管理別(2022-2030年) ($MN)
27 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望、その他のアプリケーション別 (2022-2030) ($MN)
28 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望:エンドユーザー別 (2022-2030) ($MN)
29 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望:通信別 (2022-2030) ($MN)
30 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望:ヘルスケア別 (2022-2030) ($MN)
31 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望:小売・Eコマース別 (2022-2030) ($MN)
32 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望:メディア&エンターテインメント別 (2022-2030) ($MN)
33 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望:旅行・ホスピタリティ別(2022-2030年) ($MN)
34 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望:銀行、金融サービス、保険(BFSI) (2022-2030年) ($MN)
35 通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)の世界市場展望:その他のエンドユーザー別(2022-2030年) ($MN)
注)北アメリカ、ヨーロッパ、APAC、南アメリカ、中東/アフリカ地域の表も上記と同様に表記しています。

According to Stratistics MRC, the Global Telecom Application Programming Interface (API) Market is accounted for $310.53 billion in 2024 and is expected to reach $615.27 billion by 2030 growing at a CAGR of 15.5% during the forecast period. A telecom application programming interface (API) is a set of protocols and tools that allows different software applications to communicate with telecommunications systems. By abstracting complex telecom operations into manageable commands, Telecom APIs facilitate the creation of innovative services and solutions, streamline integration processes, and enhance the overall user experience in managing telecom services.

According to the Ericsson Mobility Report released in November 2023, 5G mobile subscriptions were anticipated to exceed 5.3 billion by the end of 2029.

Market Dynamics:

Driver:
Increased demand for connectivity
As businesses and consumers seek reliable and high-speed communication, telecom APIs enable seamless access to network services and facilitate the integration of new technologies, such as 5G and IoT. APIs support a range of applications, from enhanced mobile services to smart devices, by providing standardized methods for connecting and managing telecom functions. This growing reliance on connectivity fuels the demand for APIs that can deliver robust, flexible, and cost-effective solutions to meet diverse communication needs.

Restraint:
Lack of standardization
Lack of standardization in Telecom APIs arises from diverse technologies, varying industry practices, and proprietary solutions developed by different telecom providers. This fragmentation leads to compatibility issues, complex integration processes, and increased costs for developers and service providers. This lack of cohesion hampers market growth by creating barriers to widespread adoption, limiting innovation, and increasing the complexity of integrating new services into existing telecom infrastructures.

Opportunity:
Expanding digital ecosystems
Since digital ecosystems evolve with advancements in cloud computing, IoT, and smart technologies, APIs become crucial for connecting telecom services with various digital applications. They enable interoperability between different systems, facilitating enhanced functionality and user experiences. This interconnected environment drives demand for versatile and scalable APIs that can support a wide range of applications, from communication services to data management. As digital ecosystems grow, the need for efficient API solutions to support these integrations and innovations intensifies.

Threat:
Fragmented market
A fragmented market creates inconsistencies in standards and protocols across different telecom providers. This fragmentation results in integration challenges, compatibility issues, and higher development costs for businesses seeking to implement APIs. It complicates efforts to achieve seamless interoperability between various systems and services, slowing down innovation and adoption. The lack of a unified approach limits market expansion and discourages investment in new API solutions due to increased complexity and uncertainty.

Covid-19 Impact
The covid-19 pandemic accelerated the telecom API market by driving increased demand for remote communication and digital services. The surge in remote work, online education, and telehealth solutions heightened the need for robust telecom APIs to support connectivity and integration. However, the pandemic also posed challenges such as disrupted supply chains and increased security concerns. Overall, while covid-19 boosted adoption, it also highlighted the need for resilient and secure API solutions in the telecom sector.

The service provisioning segment is expected to be the largest during the forecast period

The service provisioning segment is estimated to be the largest, owing to its quicker deployments, reduced operational costs, and improved accuracy. They enable seamless integration for provisioning tasks such as activating, modifying, or deactivating telecom services, including voice, data, and messaging. By utilizing APIs, telecom providers can efficiently handle service requests, ensure real-time updates, and enhance customer experiences.

The retail & e-commerce segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The retail & e-commerce segment is anticipated to witness the highest CAGR during the forecast period. In retail and e-commerce applications, Telecom APIs enable seamless integration of communication services, such as SMS notifications, voice calls, and customer verification, directly into online platforms. They facilitate real-time order updates, promotional messaging, and customer support, enhancing user engagement and satisfaction. APIs also support payment processing and fraud prevention by integrating telecom-based authentication methods.

Region with largest share:
The telecom API market in the Asia-Pacific region is projected to have the largest market share due to increased mobile penetration, the expansion of 5G networks, and rising digital transformation efforts. Countries like China, India, and Japan are key drivers, with telecom operators and tech companies leveraging APIs to enhance connectivity, integrate advanced services, and support the growing IoT ecosystem. The region's dynamic digital landscape fosters innovation, enabling the development of new applications and services.

Region with highest CAGR:
In North America, the telecom API market is thriving to have highest CAGR due to advanced technological infrastructure and high adoption of digital services. The region's robust 5G rollout, coupled with the growing demand for seamless connectivity, drives the development and deployment of telecom APIs. Major players in the U.S. and Canada are leveraging APIs to enhance customer experiences, support IoT applications, and integrate new technologies. Additionally, strong investments in digital transformation and smart cities initiatives further propel market growth.

Key players in the market:
Some of the key players profiled in the Telecom Application Programming Interface (API) Market include Cisco, Nexmo, Plivo, Bandwidth, Twilio, Verizon Communications Inc., Telnyx, MessageBird, Karix, Textlocal, CM.com, Telesign, Infobip, Kaleyra, Deutsche Telekom AG and Sinch.

Key Developments:
In February 2024, American network operator Verizon has launched network Application Programming Interfaces (APIs) aimed at providing developers access to its 5G network. These APIs, accessible to developers globally through various platforms including API aggregators, hyperscalers, and Verizon's own API portal, aim to enhance customer engagement and brand loyalty.

In September 2023, German carrier Deutsche Telekom made the commercial launch of network application programming interfaces (APIs), under the brand “MagentaBusiness API”. The MagentaBusiness API platform powered by Vonage will serve as a “one-stop shop” for access to communications and network APIs, allowing developers and business customers to embed communication functions like video, voice, messaging and other capabilities into their products, applications, and workflows.

Types Covered:
• Voice API
• Short Message Service (SMS) API
• Multimedia Messaging Service (MMS) API
• Video API
• Unstructured Supplementary Service Data (USSD) API
• Payment API
• Other Types

Provider Types Covered:
• API Providers
• API Aggregators
• API Marketplaces

Deployment Modes Covered:
• On-Premises
• Cloud-Based

Technologies Covered:
• Representational State Transfer (REST) APIs
• Simple Object Access Protocol (SOAP) APIs
• GraphQL APIs

Applications Covered:
• Customer Engagement
• Billing & Payments
• Service Provisioning
• Network Management
• Data Management
• Other Applications

End Users Covered:
• Telecommunications
• Healthcare
• Retail & E-Commerce
• Media & Entertainment
• Travel & Hospitality
• Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI)
• Other End Users

Regions Covered:
• North America
US
Canada
Mexico
• Europe
Germany
UK
Italy
France
Spain
Rest of Europe
• Asia Pacific
Japan
China
India
Australia
New Zealand
South Korea
Rest of Asia Pacific
• South America
Argentina
Brazil
Chile
Rest of South America
• Middle East & Africa
Saudi Arabia
UAE
Qatar
South Africa
Rest of Middle East & Africa

What our report offers:
- Market share assessments for the regional and country-level segments
- Strategic recommendations for the new entrants
- Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
- Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
- Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
- Competitive landscaping mapping the key common trends
- Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
- Supply chain trends mapping the latest technological advancements

1 Executive Summary
2 Preface
2.1 Abstract
2.2 Stake Holders
2.3 Research Scope
2.4 Research Methodology
2.4.1 Data Mining
2.4.2 Data Analysis
2.4.3 Data Validation
2.4.4 Research Approach
2.5 Research Sources
2.5.1 Primary Research Sources
2.5.2 Secondary Research Sources
2.5.3 Assumptions
3 Market Trend Analysis
3.1 Introduction
3.2 Drivers
3.3 Restraints
3.4 Opportunities
3.5 Threats
3.6 Technology Analysis
3.7 Application Analysis
3.8 End User Analysis
3.9 Emerging Markets
3.10 Impact of Covid-19
4 Porters Five Force Analysis
4.1 Bargaining power of suppliers
4.2 Bargaining power of buyers
4.3 Threat of substitutes
4.4 Threat of new entrants
4.5 Competitive rivalry
5 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market, By Type
5.1 Introduction
5.2 Voice API
5.3 Short Message Service (SMS) API
5.4 Multimedia Messaging Service (MMS) API
5.5 Video API
5.6 Unstructured Supplementary Service Data (USSD) API
5.7 Payment API
5.8 Other Types
6 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market, By Provider Type
6.1 Introduction
6.2 API Providers
6.3 API Aggregators
6.4 API Marketplaces
7 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market, By Deployment Mode
7.1 Introduction
7.2 On-Premises
7.3 Cloud-Based
8 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market, By Technology
8.1 Introduction
8.2 Representational State Transfer (REST) APIs
8.3 Simple Object Access Protocol (SOAP) APIs
8.4 GraphQL APIs
9 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market, By Application
9.1 Introduction
9.2 Customer Engagement
9.3 Billing & Payments
9.4 Service Provisioning
9.5 Network Management
9.6 Data Management
9.7 Other Applications
10 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market, By End User
10.1 Introduction
10.2 Telecommunications
10.3 Healthcare
10.4 Retail & E-Commerce
10.4 Media & Entertainment
10.4 Travel & Hospitality
10.4 Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI)
10.4 Other End Users
11 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market, By Geography
11.1 Introduction
11.2 North America
11.2.1 US
11.2.2 Canada
11.2.3 Mexico
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.2 UK
11.3.3 Italy
11.3.4 France
11.3.5 Spain
11.3.6 Rest of Europe
11.4 Asia Pacific
11.4.1 Japan
11.4.2 China
11.4.3 India
11.4.4 Australia
11.4.5 New Zealand
11.4.6 South Korea
11.4.7 Rest of Asia Pacific
11.5 South America
11.5.1 Argentina
11.5.2 Brazil
11.5.3 Chile
11.5.4 Rest of South America
11.6 Middle East & Africa
11.6.1 Saudi Arabia
11.6.2 UAE
11.6.3 Qatar
11.6.4 South Africa
11.6.5 Rest of Middle East & Africa
12 Key Developments
12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
12.2 Acquisitions & Mergers
12.3 New Product Launch
12.4 Expansions
12.5 Other Key Strategies
13 Company Profiling
13.1 Cisco
13.2 Nexmo
13.3 Plivo
13.4 Bandwidth
13.5 Twilio
13.6 Verizon Communications Inc.
13.7 Telnyx
13.8 MessageBird
13.9 Karix
13.10 Textlocal
13.11 CM.com
13.12 Telesign
13.13 Infobip
13.14 Kaleyra
13.15 Deutsche Telekom AG
13.16 Sinch
List of Tables
1 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
2 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Type (2022-2030) ($MN)
3 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Voice API (2022-2030) ($MN)
4 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Short Message Service (SMS) API (2022-2030) ($MN)
5 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Multimedia Messaging Service (MMS) API (2022-2030) ($MN)
6 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Video API (2022-2030) ($MN)
7 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Unstructured Supplementary Service Data (USSD) API (2022-2030) ($MN)
8 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Payment API (2022-2030) ($MN)
9 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Other Types (2022-2030) ($MN)
10 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Provider Type (2022-2030) ($MN)
11 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By API Providers (2022-2030) ($MN)
12 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By API Aggregators (2022-2030) ($MN)
13 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By API Marketplaces (2022-2030) ($MN)
14 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Deployment Mode (2022-2030) ($MN)
15 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By On-Premises (2022-2030) ($MN)
16 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Cloud-Based (2022-2030) ($MN)
17 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Technology (2022-2030) ($MN)
18 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Representational State Transfer (REST) APIs (2022-2030) ($MN)
19 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Simple Object Access Protocol (SOAP) APIs (2022-2030) ($MN)
20 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By GraphQL APIs (2022-2030) ($MN)
21 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
22 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Customer Engagement (2022-2030) ($MN)
23 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Billing & Payments (2022-2030) ($MN)
24 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Service Provisioning (2022-2030) ($MN)
25 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Network Management (2022-2030) ($MN)
26 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Data Management (2022-2030) ($MN)
27 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
28 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
29 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Telecommunications (2022-2030) ($MN)
30 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Healthcare (2022-2030) ($MN)
31 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Retail & E-Commerce (2022-2030) ($MN)
32 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Media & Entertainment (2022-2030) ($MN)
33 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Travel & Hospitality (2022-2030) ($MN)
34 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI) (2022-2030) ($MN)
35 Global Telecom Application Programming Interface (API) Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

★調査レポート[世界の通信アプリケーションプログラミングインターフェース(API)市場(~2030年):種類別(音声API、ショートメッセージサービス(SMS)API、マルチメディアメッセージングサービス(MMS)API、ビデオAPI、非構造化補足サービスデータ(USSD)API、決済API、その他)、プロバイダー種類別、展開モード別、技術別、用途別、エンドユーザー別、地域別] (コード:SMRC24NOV142)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
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