ウェットティッシュのグローバル市場2023-2030:家庭用ウェットティッシュ、ベビー用ウェットティッシュ、インティメイトウェットティッシュ

【英語タイトル】Wet Wipes Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Household Wipes, Baby Wipes, Intimate Wipes), By Material (Non-Woven, Woven), By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

Grand View Researchが出版した調査資料(GRV23NVB017)・商品コード:GRV23NVB017
・発行会社(調査会社):Grand View Research
・発行日:2023年10月19日
・ページ数:115
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:パーソナルケア
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❖ レポートの概要 ❖

ウェットティッシュ市場の成長と動向
Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、ウェットティッシュの世界市場規模は2023年から2030年にかけて年平均成長率3.8%を記録し、2030年には365億6000万米ドルに達する見込みです。消費者の衛生意識の高まりと個人用衛生用品への支出が市場成長を促進すると予測されています。人々の衛生意識の高まりは、市場成長を促進する主な理由の1つです。親密用、湿潤用、流せるタイプ、女性用、香り付きなど、多様なタイプのおしりふきが過去10年間に開発され、さまざまな用途に使用されています。

新興市場と輸入品需要の高まりがオンライン消費をさらに促進。インスタグラムやフェイスブックは、カスタマーレビューや購入に関する問題を解決するための数多くのフォーラムを提供することで、消費者の購買決定に影響を与えています。新興市場の消費者は、中国のTmallやインドのFlipkartなど、現地のEコマースプラットフォームを好みます。南アジア諸国の新興市場からの需要の増加により、他のパーソナルケア製品の中でもウェットティッシュのオンライン市場は近年著しい成長を遂げています。

2020年にはCOVID-19の大流行により、消毒用製品への需要がかつてないほど高まり、家庭用ウェットティッシュにとって注目すべき年となりました。米国クリーニング協会(American Cleaning Institute)の報告によると、2021年第2四半期は2020年に比べ、クリーニング・消毒用ウェットティッシュの入手性が向上しました。消費者は今、日常生活におけるこれらの製品の価値と利便性を認識しています。パニック的な購買は落ち着きましたが、清掃習慣の永続的な変化と衛生と健康への継続的な関心のため、家庭用およびクリーニングワイプへの持続的な関心が予想されます。

近年、ウェットティッシュの人気は世界的に急上昇しており、幅広い年齢層に支持されています。メイク落とし、冷却、香り付き、抗菌、ボディワイプ、一般的なクリーニングワイプなど、多様なラインナップが用意されているため、日常的に広く使用されています。A Dollar Shave Clubが2022年に行った調査によると、調査対象となった米国の男性消費者1,000人のうち51%がおしりふきを好むと回答し、23%が別の衛生用品を使用していると回答しました。同調査はまた、健康・衛生用品への関心が高まっていることを背景に、男性よりも女性の方がウェットティッシュを好む傾向があるとも指摘しています。

化学薬品を使用しないウェットティッシュへの需要の高まりは、特に赤ちゃんのための自然なおしりふきを探している親にアピールする新製品を開発するようメーカーを後押ししています。例えば、2021年5月、コトリ社はレンチング社の堆肥化可能なVEOCELTM繊維を使用したベビーワイプを米国市場に投入しました。肌に優しい添加物を配合したこの新製品は、肌のバリア特性とpHバランスを守りながら、汚れや刺激物を効果的に取り除きます。

ウェットティッシュ市場レポートハイライト

- 製品別では、親密用ウェットティッシュが予測期間中に最も速いCAGRで成長する見込みです。女性用衛生ワイプの需要は、主に衛生維持の重要性に対する意識の高まりとオーガニック製品の人気の高まりが原動力となっています。

- 素材別では、不織布セグメントが2022年の市場を支配しました。柔らかい手触りが求められるベビーケア、スキンケア、個人衛生用途でよく使用されます。不織布は優しく、研磨剤を含まない感触を提供し、ユーザー体験を向上させます。

- 流通チャネル別では、スーパーマーケットとハイパーマーケットが2022年の市場シェアの大半を占めています。これらのチャネルでは、さまざまなブランド、サイズ、種類のウェットティッシュなど、多種多様な製品を提供しています。豊富な品揃えにより、スーパーマーケットとハイパーマーケットは消費者にとって便利な目的地となっています。

- アジア太平洋地域の需要は、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予測されています。この地域は多くの国で経済成長と可処分所得水準の上昇を経験しています。可処分所得が増加するにつれて、消費者はウェットティッシュのような便利で付加価値の高い製品により積極的に支出するようになります。

第1章. 調査方法・範囲
第2章. エグゼクティブサマリー
第3章. ウェットティッシュ市場変数・傾向・範囲
第4章. 消費者行動分析
第5章. ウェットティッシュの世界市場:製品別予測・傾向分析
第6章. ウェットティッシュの世界市場:素材別予測・傾向分析
第7章. ウェットティッシュの世界市場:流通チャネル別予測・傾向分析
第8章. ウェットティッシュの世界市場:地域別予測・傾向分析
第9章. 競争状況

グローバル市場調査レポート販売サイトのwww.marketreport.jpです。

❖ レポートの目次 ❖

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segmental Outlook
2.3. Regional Outlook
Chapter 3. Wet Wipes Variables & Trends
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Sales/Retail Channel Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Industry Challenges
3.3.4. Industry Opportunities
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Industry Analysis – Porter’s
3.4.1.1. Supplier Power
3.4.1.2. Buyer Power
3.4.1.3. Substitution Threat
3.4.1.4. Threat from New Entrant
3.4.1.5. Competitive Rivalry
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends and Preferences
4.3. Factors Affecting Buying Decision
4.4. Consumer Product Adoption
4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. Wet Wipes Market: Product Analysis & Estimates
5.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
5.2. Wet Wipes Market Estimates & Forecast, By Product (USD Million)
5.2.1. Household/Disinfectant/Cleaning Wipes
5.2.2. Baby Wipes
5.2.3. Facial & Cosmetic Wipes
5.2.4. Hand & Body Wipes
5.2.5. Intimate Wipes
5.2.6. Flushable Wet Wipes
5.2.7. Others
Chapter 6. Wet Wipes Market: Material Analysis & Estimates
6.1. Material Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
6.2. Wet Wipes Market Estimates & Forecast, By Material (USD Million)
6.2.1. Non-Woven
6.2.2. Woven
Chapter 7. Wet Wipes Market: Distribution Channel Analysis & Estimates
7.1. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
7.2. Wet Wipes Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel (USD Million)
7.2.1. Supermarkets & Hypermarkets
7.2.2. Convenience Stores
7.2.3. Pharmacy
7.2.4. E-Commerce
7.2.5. Others
Chapter 8. Wet Wipes Market: Regional Estimates & Trend Analysis
8.1. Wet Wipes Market: Regional Outlook
8.2. North America
8.2.1. North America wet wipes market estimates & forecast, 2017 – 2030 (USD Million)
8.2.2. U.S.
8.2.2.1. Key Country Dynamics
8.2.2.2. U.S. wet wipes market estimates & forecast, 2017 – 2030 (USD Million)
8.2.3. Canada
8.2.3.1. Key Country Dynamics
8.2.3.2. Canada wet wipes market estimates & forecast, 2017 – 2030 (USD Million)
8.3. Europe
8.3.1. Europe wet wipes market estimates & forecast, 2017 – 2030 (USD Million)
8.3.2. UK
8.3.2.1. Key Country Dynamics
8.3.2.2. UK wet wipes market estimates & forecast, 2017 – 2030 (USD Million)
8.3.3. Germany
8.3.3.1. Key Country Dynamics
8.3.3.2. Germany wet wipes market estimates & forecast, 2017 – 2030 (USD Million)
8.3.4. France
8.3.4.1. Key Country Dynamics
8.3.4.2. France wet wipes market estimates & forecast, 2017 – 2030 (USD Million)
8.4. Asia Pacific
8.4.1. Asia Pacific wet wipes products market estimates & forecast, 2017 – 2030 (USD Million)
8.4.2. China
8.4.2.1. Key Country Dynamics
8.4.2.2. China wet wipes market estimates & forecast, 2017 – 2030 (USD Million)
8.4.3. India
8.4.3.1. Key Country Dynamics
8.4.3.2. India wet wipes market estimates & forecast, 2017 – 2030 (USD Million)
8.4.4. Japan
8.4.4.1. Key Country Dynamics
8.4.4.2. Japan wet wipes market estimates & forecast, 2017 – 2030 (USD Million)
8.5. Central & South America
8.5.1. Central & South America wet wipes market estimates & forecast, 2017 – 2030 (USD Million)
8.5.2. Brazil
8.5.2.1. Key Country Dynamics
8.5.2.2. Brazil wet wipes market estimates & forecast, 2017 – 2030 (USD Million)
8.6. Middle East & Africa
8.6.1. Central & South America wet wipes market estimates & forecast, 2017 – 2030 (USD Million)
8.6.2. South Africa
8.6.2.1. Key Country Dynamics
8.6.2.2. South Africa wet wipes market estimates & forecast, 2017 – 2030 (USD Million)
Chapter 9. Wet Wipes Market: Competitive Landscape
9.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
9.2. Company Categorization
9.3. Participant’s Overview
9.4. Financial Performance
9.5. Product Benchmarking
9.6. Company Market Share Analysis, 2022 (Value % Share)
9.7. Company Heat Map Analysis
9.8. Strategy Mapping
9.8.1. Partnerships
9.8.2. Innovation
9.8.3. Expansion Strategy
9.8.4. Marketing Campaign
9.8.5. Philanthropy
9.8.6. Brand Relaunch
9.8.7. Sustainability
9.8.8. Acquisition
9.8.9. Product Launches
9.9. List of key companies analyzed in this section includes:
9.9.1. The Clorox Company
9.9.2. KCWW
9.9.3. Reckitt Benckiser Group PLC
9.9.4. Unilever
9.9.5. Johnson & Johnson Consumer Inc.
9.9.6. TLC International
9.9.7. WipesPlus
9.9.8. The Honest Company, Inc.
9.9.9. Procter & Gamble
9.9.10. Himalaya Wellness Company.

List of Tables

1. Wet wipes market estimates & forecast, by product (USD Million)
2. Wet wipes market estimates & forecast, by material (USD Million)
3. Wet wipes market estimates & forecast, by distribution channel (USD Million)
4. U.S. macro-economic outlay
5. Canada macro-economic outlay
6. Germany macro-economic outlay
7. UK macro-economic outlay
8. France macro-economic outlay
9. China macro-economic outlay
10. India macro-economic outlay
11. Japan macro-economic outlay
12. Brazil macro-economic outlay
13. South Africa macro-economic outlay
14. Recent developments & impact analysis, by key market participants
15. Company market share, 2022 (Value % share)
16. Company heat map analysis
17. Company engaged in partnership
18. Company engaged in innovation
19. Companies adopting expansion strategy
20. Company adopting marketing campaign
21. Company involved in philanthropy
22. Company involved in brand relaunch
23. Company involved in sustainability
24. Company involved in the acquisition
25. Companies involved in product launches

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