第1章 調査範囲
1.1. 調査目的
1.2. 市場定義
1.3. 分析期間
1.4. 市場規模内訳
1.4.1. 部品別市場規模内訳
1.4.2. 車両種類別市場規模内訳
1.4.3. 認証別市場規模内訳
1.4.4. エンドユース別市場規模内訳
1.4.5. 地域別市場規模内訳
1.4.6. 国別市場規模内訳
1.5. 市場データ報告単位
1.5.1. 数量
1.5.2. 価値
1.6. 主要関係者
第2章 調査方法
2.1. 二次調査
2.1.1. 有料
2.1.2. 無料
2.1.3. P&S Intelligenceデータベース
2.2. 一次調査
2.3. 市場規模の推定
2.4. データの照合
2.5. 通貨換算レート
2.6. 本調査の前提条件
2.7. 注記および免責事項
第3章 エグゼクティブサマリー
第4章 市場指標
第5章 業界展望
5.1. 市場力学
5.1.1. 傾向
5.1.2. 推進要因
5.1.3. 抑制要因/課題
5.1.4. 推進要因/抑制要因の影響分析
5.2. COVID-19 の影響
5.3. ポーターのファイブフォース分析
5.3.1. 買い手の交渉力
5.3.2. 売り手の交渉力
5.3.3. 新規参入の脅威
5.3.4. 競合の激しさ
5.3.5. 代替品の脅威
第6章 世界市場
6.1. 概要
6.2. 部品別市場規模(2019~2030年)
6.3. 部品別市場収益(2019~2030年)
6.4. 車両種類別市場規模(2019~2030年)
6.5. 車両種類別市場収益(2019~2030年)
6.6. 認証別市場規模(2019~2030年)
6.7. 認証別市場収益(2019~2030年)
6.8. エンドユース別市場規模(2019~2030年)
6.9. エンドユース別市場収益(2019~2030年)
6.10. 地域別市場規模(2019~2030年)
6.11. 地域別市場規模推移(2019年~2030年)
第7章 北米市場
7.1. 概要
7.2. 部品別市場規模推移(2019年~2030年)
7.3. 部品別市場規模推移(2019年~2030年)
7.4. 車両の種類別市場規模(2019年~2030年)
7.5. 車両の種類別市場収益(2019年~2030年)
7.6. 認証の種類別市場規模(2019年~2030年)
7.7. 認証の種類別市場収益(2019年~2030年)
7.8. エンドユース別市場規模(2019年~2030年)
7.9. エンドユース別市場収益(2019年~2030年)
7.10. 国別市場規模(2019年~2030年)
7.11. 国別市場収益(2019年~2030年)
第8章 ヨーロッパ市場
8.1. 概要
8.2. 部品別市場規模(2019年~2030年)
8.3. 部品別市場収益(2019年~2030年)
8.4. 車両種類別市場規模(2019年~2030年)
8.5. 車両種類別市場収益(2019年~2030年)
8.6. 認証別市場規模(2019年~2030年)
8.7. 認証別市場収益(2019年~2030年)
8.8. エンドユース別市場規模(2019年~2030年)
8.9. エンドユース別市場収益(2019年~2030年)
8.10. 国別市場規模(2019年~2030年)
8.11. 国別市場収益(2019年~2030年)
第9章:アジア太平洋市場
9.1. 概要
9.2. 部品別市場規模(2019年~2030年)
9.3. 部品別市場規模推移(2019年~2030年)
9.4. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)
9.5. 車両種類別市場規模推移(2019年~2030年)
9.6. 認証別市場規模推移(2019年~2030年)
9.7. 認証別市場収益(2019~2030年)
9.8. エンドユース別市場規模(2019~2030年)
9.9. エンドユース別市場収益(2019~2030年)
9.10. 国別市場規模(2019~2030年)
9.11. 国別市場規模(2019年~2030年)
第10章:中南米市場
10.1. 概要
10.2. 部品別市場規模(2019年~2030年)
10.3. 部品別市場規模(2019年~2030年)
10.4. 車両の種類別市場規模(2019年~2030年)
10.5. 車両の種類別市場収益(2019年~2030年)
10.6. 認証別市場規模(2019年~2030年)
10.7. 認証別市場収益(2019年~2030年)
10.8. エンドユース別市場規模(2019年~2030年)
10.9. エンドユース別市場収益(2019年~2030年)
10.10. 国別市場規模(2019年~2030年)
10.11. 国別市場収益(2019年~2030年)
第11章 中東・アフリカ市場
11.1. 概要
11.2. 部品別市場規模(2019年~2030年)
11.3. 部品別市場収益(2019年~2030年)
11.4. 車両種類別市場規模(2019年~2030年)
11.5. 市場収益、車両種類別(2019年~2030年)
11.6. 市場規模、認証別(2019年~2030年)
11.7. 市場収益、認証別(2019年~2030年)
11.8. 市場規模、エンドユース別(2019年~2030年)
11.9. エンドユース別市場規模推移(2019年~2030年)
11.10. 国別市場規模推移(2019年~2030年)
11.11. 国別市場規模推移(2019年~2030年)
第12章 米国市場
12.1. 概要
12.2. 部品別市場規模(2019~2030年)
12.3. 部品別市場収益(2019~2030年)
12.4. 車両の種類別市場規模(2019~2030年)
12.5. 車両の種類別市場収益(2019~2030年)
12.6. 認証別市場規模(2019年~2030年)
12.7. 認証別市場収益(2019年~2030年)
12.8. エンドユース別市場規模(2019年~2030年)
12.9. エンドユース別市場収益(2019年~2030年)
第13章 カナダ市場
13.1. 概要
13.2. 部品別市場規模(2019~2030年)
13.3. 部品別市場収益(2019~2030年)
13.4. 車両の種類別市場規模(2019~2030年)
13.5. 市場収益、車両種類別(2019年~2030年)
13.6. 市場規模、認証別(2019年~2030年)
13.7. 市場収益、認証別(2019年~2030年)
13.8. 市場規模、エンドユース別(2019年~2030年)
13.9. エンドユース別市場収益(2019年~2030年)
第14章 ドイツ市場
14.1. 概要
14.2. 部品別市場規模(2019年~2030年)
14.3. 部品別市場収益(2019年~2030年)
14.4. 車両の種類別市場規模(2019年~2030年)
14.5. 車両の種類別市場収益(2019年~2030年)
14.6. 認証の種類別市場規模(2019年~2030年)
14.7. 認証の種類別市場収益(2019年~2030年)
14.8. エンドユース別市場規模(2019年~2030年)
14.9. エンドユース別市場収益(2019年~2030年)
第15章 フランス市場
15.1. 概要
15.2. 部品別市場規模(2019年~2030年)
15.3. 市場規模、部品別(2019~2030年)
15.4. 市場規模、車両種類別(2019~2030年)
15.5. 市場規模、車両種類別(2019~2030年)
15.6. 市場規模、認証別(2019~2030年)
15.7. 市場収益、認証別(2019年~2030年)
15.8. 市場規模、エンドユース別(2019年~2030年)
15.9. 市場収益、エンドユース別(2019年~2030年)
第16章 英国市場
16.1. 概要
16.2. 部品別市場規模(2019年~2030年)
16.3. 部品別市場収益(2019年~2030年)
16.4. 車両の種類別市場規模(2019年~2030年)
16.5. 車両の種類別市場収益(2019年~2030年)
16.6. 認証別市場規模(2019年~2030年)
16.7. 認証別市場収益(2019年~2030年)
16.8. エンドユース別市場規模(2019年~2030年)
16.9. エンドユース別市場収益(2019年~2030年)
第17章 イタリア市場
17.1. 概要
17.2. 部品別市場規模(2019~2030年)
17.3. 部品別市場収益(2019~2030年)
17.4. 車両種類別市場規模(2019~2030年)
17.5. 市場収益、車両種類別(2019年~2030年)
17.6. 市場規模、認証別(2019年~2030年)
17.7. 市場収益、認証別(2019年~2030年)
17.8. 市場規模、エンドユース別(2019年~2030年)
17.9. エンドユース別市場収益(2019年~2030年)
第18章 スペイン市場
18.1. 概要
18.2. 部品別市場規模(2019年~2030年)
18.3. 部品別市場収益(2019年~2030年)
18.4. 自動車の種類別市場規模(2019~2030年)
18.5. 自動車の種類別市場収益(2019~2030年)
18.6. 認証の種類別市場規模(2019~2030年)
18.7. 認証の種類別市場収益(2019~2030年)
18.8. エンドユース別市場規模(2019年~2030年)
18.9. エンドユース別市場収益(2019年~2030年)
第19章 日本市場
19.1. 概要
19.2. 部品別市場規模(2019年~2030年)
19.3. 市場規模推移(2019~2030年)
19.4. 市場規模推移(2019~2030年)
19.5. 市場規模推移(2019~2030年)
19.6. 市場規模推移(2019~2030年)
19.7. 認証別市場規模推移(2019年~2030年)
19.8. エンドユース別市場規模推移(2019年~2030年)
19.9. エンドユース別市場規模推移(2019年~2030年)
第20章 中国市場
20.1. 概要
20.2. 部品別市場規模(2019年~2030年)
20.3. 部品別市場収益(2019年~2030年)
20.4. 車両種類別市場規模(2019年~2030年)
20.5. 車両種類別市場収益(2019年~2030年)
20.6. 認証別市場規模(2019年~2030年)
20.7. 認証別市場収益(2019年~2030年)
20.8. エンドユース別市場規模(2019年~2030年)
20.9. エンドユース別市場収益(2019年~2030年)
第21章 インド市場
21.1. 概要
21.2. 部品別市場規模(2019~2030年)
21.3. 部品別市場収益(2019~2030年)
21.4. 車両種類別市場規模(2019~2030年)
21.5. 市場収益:車両種類別(2019~2030年)
21.6. 市場規模:認証別(2019~2030年)
21.7. 市場収益:認証別(2019~2030年)
21.8. 市場規模:エンドユース別(2019~2030年)
21.9. エンドユース別市場収益(2019年~2030年)
第22章 オーストラリア市場
22.1. 概要
22.2. 部品別市場規模(2019年~2030年)
22.3. 部品別市場収益(2019年~2030年)
22.4. 車両の種類別市場規模(2019年~2030年)
22.5. 車両の種類別市場収益(2019年~2030年)
22.6. 認証の種類別市場規模(2019年~2030年)
22.7. 認証の種類別市場収益(2019年~2030年)
22.8. エンドユース別市場規模(2019年~2030年)
22.9. エンドユース別市場収益(2019年~2030年)
第23章 韓国市場
23.1. 概要
23.2. 部品別市場規模(2019年~2030年)
23.3. 部品別市場規模推移(2019~2030年)
23.4. 車両種類別市場規模推移(2019~2030年)
23.5. 車両種類別市場規模推移(2019~2030年)
23.6. 認証別市場規模推移(2019~2030年)
23.7. 認証別市場規模推移(2019年~2030年)
23.8. エンドユース別市場規模推移(2019年~2030年)
23.9. エンドユース別市場規模推移(2019年~2030年)
第24章 ブラジル市場
24.1. 概要
24.2. 部品別市場規模(2019~2030年)
24.3. 部品別市場収益(2019~2030年)
24.4. 車両種類別市場規模(2019~2030年)
24.5. 車両種類別市場収益(2019~2030年)
24.6. 認証別市場規模(2019年~2030年)
24.7. 認証別市場収益(2019年~2030年)
24.8. エンドユース別市場規模(2019年~2030年)
24.9. エンドユース別市場収益(2019年~2030年)
第25章 メキシコ市場
25.1. 概要
25.2. 部品別市場規模(2019年~2030年)
25.3. 部品別市場収益(2019年~2030年)
25.4. 車両種類別市場規模(2019年~2030年)
25.5. 市場収益:車両種類別(2019年~2030年)
25.6. 市場規模:認証別(2019年~2030年)
25.7. 市場収益:認証別(2019年~2030年)
25.8. 市場規模:エンドユース別(2019年~2030年)
25.9. エンドユース別市場収益(2019年~2030年)
第26章 サウジアラビア市場
26.1. 概要
26.2. 部品別市場規模(2019年~2030年)
26.3. 部品別市場収益(2019年~2030年)
26.4. 車両の種類別市場規模(2019~2030年)
26.5. 車両の種類別市場収益(2019~2030年)
26.6. 認証の種類別市場規模(2019~2030年)
26.7. 認証の種類別市場収益(2019~2030年)
26.8. エンドユース別市場規模(2019年~2030年)
26.9. エンドユース別市場収益(2019年~2030年)
第27章 南アフリカ市場
27.1. 概要
27.2. 部品別市場規模(2019年~2030年)
27.3. 部品別市場規模(2019~2030年)
27.4. 車両種類別市場規模(2019~2030年)
27.5. 車両種類別市場規模(2019~2030年)
27.6. 認証別市場規模(2019~2030年)
27.7. 認証別市場規模(2019年~2030年)
27.8. エンドユース別市場規模(2019年~2030年)
27.9. エンドユース別市場規模(2019年~2030年)
第28章:アラブ首長国連邦(UAE)市場
28.1. 概要
28.2. 部品別市場規模(2019年~2030年)
28.3. 部品別市場収益(2019年~2030年)
28.4. 車両の種類別市場規模(2019年~2030年)
28.5. 車両の種類別市場収益(2019年~2030年)
28.6. 認証別市場規模(2019年~2030年)
28.7. 認証別市場収益(2019年~2030年)
28.8. エンドユース別市場規模(2019年~2030年)
28.9. エンドユース別市場収益(2019年~2030年)
第29章 競合状況
29.1. 市場関係者の一覧とその製品
29.2. 主要企業の競合状況ベンチマーク
29.3. 主要企業の製品ベンチマーク
29.4. 最近の戦略的展開
第30章 企業プロフィール
Robert Bosch GmbH
3M Company
Continental AG
Valeo SA
Denso Corporation
…
第31章 付録
31.1. 略語
31.2. 出典および参考文献
31.3. 関連レポート
Chapter 1. Research Scope1.1. Research Objectives
1.2. Market Definition
1.3. Analysis Period
1.4. Market Size Breakdown by Segments
1.4.1. Market size breakdown, by part
1.4.2. Market size breakdown, by vehicle type
1.4.3. Market size breakdown, by certification
1.4.4. Market size breakdown, by end use
1.4.5. Market size breakdown, by region
1.4.6. Market size breakdown, by country
1.5. Market Data Reporting Unit
1.5.1. Volume
1.5.2. Value
1.6. Key Stakeholders
Chapter 2. Research Methodology
2.1. Secondary Research
2.1.1. Paid
2.1.2. Unpaid
2.1.3. P&S Intelligence database
2.2. Primary Research
2.3. Market Size Estimation
2.4. Data Triangulation
2.5. Currency Conversion Rates
2.6. Assumptions for the Study
2.7. Notes and Caveats
Chapter 3. Executive Summary
Chapter 4. Market Indicators
Chapter 5. Industry Outlook
5.1. Market Dynamics
5.1.1. Trends
5.1.2. Drivers
5.1.3. Restraints/challenges
5.1.4. Impact analysis of drivers/restraints
5.2. Impact of COVID-19
5.3. Porter’s Five Forces Analysis
5.3.1. Bargaining power of buyers
5.3.2. Bargaining power of suppliers
5.3.3. Threat of new entrants
5.3.4. Intensity of rivalry
5.3.5. Threat of substitutes
Chapter 6. Global Market
6.1. Overview
6.2. Market Volume, by Part (2019–2030)
6.3. Market Revenue, by Part (2019–2030)
6.4. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
6.5. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
6.6. Market Volume, by Certification (2019–2030)
6.7. Market Revenue, by Certification (2019–2030)
6.8. Market Volume, by End Use (2019–2030)
6.9. Market Revenue, by End Use(2019–2030)
6.10. Market Volume, by Region (2019–2030)
6.11. Market Revenue, by Region (2019–2030)
Chapter 7. North America Market
7.1. Overview
7.2. Market Volume, by Part (2019–2030)
7.3. Market Revenue, by Part (2019–2030)
7.4. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
7.5. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
7.6. Market Volume, by Certification (2019–2030)
7.7. Market Revenue, by Certification (2019–2030)
7.8. Market Volume, by End Use (2019–2030)
7.9. Market Revenue, by End Use (2019–2030)
7.10. Market Volume, by Country (2019–2030)
7.11. Market Revenue, by Country (2019–2030)
Chapter 8. Europe Market
8.1. Overview
8.2. Market Volume, by Part (2019–2030)
8.3. Market Revenue, by Part (2019–2030)
8.4. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
8.5. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
8.6. Market Volume, by Certification (2019–2030)
8.7. Market Revenue, by Certification (2019–2030)
8.8. Market Volume, by End Use (2019–2030)
8.9. Market Revenue, by End Use (2019–2030)
8.10. Market Volume, by Country (2019–2030)
8.11. Market Revenue, by Country (2019–2030)
Chapter 9. APAC Market
9.1. Overview
9.2. Market Volume, by Part (2019–2030)
9.3. Market Revenue, by Part (2019–2030)
9.4. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
9.5. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
9.6. Market Volume, by Certification (2019–2030)
9.7. Market Revenue, by Certification (2019–2030)
9.8. Market Volume, by End Use (2019–2030)
9.9. Market Revenue, by End Use (2019–2030)
9.10. Market Volume, by Country (2019–2030)
9.11. Market Revenue, by Country (2019–2030)
Chapter 10. LATAM Market
10.1. Overview
10.2. Market Volume, by Part (2019–2030)
10.3. Market Revenue, by Part (2019–2030)
10.4. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
10.5. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
10.6. Market Volume, by Certification (2019–2030)
10.7. Market Revenue, by Certification (2019–2030)
10.8. Market Volume, by End Use (2019–2030)
10.9. Market Revenue, by End Use (2019–2030)
10.10. Market Volume, by Country (2019–2030)
10.11. Market Revenue, by Country (2019–2030)
Chapter 11. MEA Market
11.1. Overview
11.2. Market Volume, by Part (2019–2030)
11.3. Market Revenue, by Part (2019–2030)
11.4. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
11.5. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
11.6. Market Volume, by Certification (2019–2030)
11.7. Market Revenue, by Certification (2019–2030)
11.8. Market Volume, by End Use (2019–2030)
11.9. Market Revenue, by End Use (2019–2030)
11.10. Market Volume, by Country (2019–2030)
11.11. Market Revenue, by Country (2019–2030)
Chapter 12. U.S. Market
12.1. Overview
12.2. Market Volume, by Part (2019–2030)
12.3. Market Revenue, by Part (2019–2030)
12.4. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
12.5. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
12.6. Market Volume, by Certification (2019–2030)
12.7. Market Revenue, by Certification (2019–2030)
12.8. Market Volume, by End Use (2019–2030)
12.9. Market Revenue, by End Use (2019–2030)
Chapter 13. Canada Market
13.1. Overview
13.2. Market Volume, by Part (2019–2030)
13.3. Market Revenue, by Part (2019–2030)
13.4. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
13.5. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
13.6. Market Volume, by Certification (2019–2030)
13.7. Market Revenue, by Certification (2019–2030)
13.8. Market Volume, by End Use (2019–2030)
13.9. Market Revenue, by End Use (2019–2030)
Chapter 14. Germany Market
14.1. Overview
14.2. Market Volume, by Part (2019–2030)
14.3. Market Revenue, by Part (2019–2030)
14.4. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
14.5. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
14.6. Market Volume, by Certification (2019–2030)
14.7. Market Revenue, by Certification (2019–2030)
14.8. Market Volume, by End Use (2019–2030)
14.9. Market Revenue, by End Use (2019–2030)
Chapter 15. France Market
15.1. Overview
15.2. Market Volume, by Part (2019–2030)
15.3. Market Revenue, by Part (2019–2030)
15.4. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
15.5. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
15.6. Market Volume, by Certification (2019–2030)
15.7. Market Revenue, by Certification (2019–2030)
15.8. Market Volume, by End Use (2019–2030)
15.9. Market Revenue, by End Use (2019–2030)
Chapter 16. U.K. Market
16.1. Overview
16.2. Market Volume, by Part (2019–2030)
16.3. Market Revenue, by Part (2019–2030)
16.4. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
16.5. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
16.6. Market Volume, by Certification (2019–2030)
16.7. Market Revenue, by Certification (2019–2030)
16.8. Market Volume, by End Use (2019–2030)
16.9. Market Revenue, by End Use (2019–2030)
Chapter 17. Italy Market
17.1. Overview
17.2. Market Volume, by Part (2019–2030)
17.3. Market Revenue, by Part (2019–2030)
17.4. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
17.5. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
17.6. Market Volume, by Certification (2019–2030)
17.7. Market Revenue, by Certification (2019–2030)
17.8. Market Volume, by End Use (2019–2030)
17.9. Market Revenue, by End Use (2019–2030)
Chapter 18. Spain Market
18.1. Overview
18.2. Market Volume, by Part (2019–2030)
18.3. Market Revenue, by Part (2019–2030)
18.4. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
18.5. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
18.6. Market Volume, by Certification (2019–2030)
18.7. Market Revenue, by Certification (2019–2030)
18.8. Market Volume, by End Use (2019–2030)
18.9. Market Revenue, by End Use (2019–2030)
Chapter 19. Japan Market
19.1. Overview
19.2. Market Volume, by Part (2019–2030)
19.3. Market Revenue, by Part (2019–2030)
19.4. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
19.5. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
19.6. Market Volume, by Certification (2019–2030)
19.7. Market Revenue, by Certification (2019–2030)
19.8. Market Volume, by End Use (2019–2030)
19.9. Market Revenue, by End Use (2019–2030)
Chapter 20. China Market
20.1. Overview
20.2. Market Volume, by Part (2019–2030)
20.3. Market Revenue, by Part (2019–2030)
20.4. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
20.5. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
20.6. Market Volume, by Certification (2019–2030)
20.7. Market Revenue, by Certification (2019–2030)
20.8. Market Volume, by End Use (2019–2030)
20.9. Market Revenue, by End Use (2019–2030)
Chapter 21. India Market
21.1. Overview
21.2. Market Volume, by Part (2019–2030)
21.3. Market Revenue, by Part (2019–2030)
21.4. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
21.5. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
21.6. Market Volume, by Certification (2019–2030)
21.7. Market Revenue, by Certification (2019–2030)
21.8. Market Volume, by End Use (2019–2030)
21.9. Market Revenue, by End Use (2019–2030)
Chapter 22. Australia Market
22.1. Overview
22.2. Market Volume, by Part (2019–2030)
22.3. Market Revenue, by Part (2019–2030)
22.4. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
22.5. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
22.6. Market Volume, by Certification (2019–2030)
22.7. Market Revenue, by Certification (2019–2030)
22.8. Market Volume, by End Use (2019–2030)
22.9. Market Revenue, by End Use (2019–2030)
Chapter 23. South Korea Market
23.1. Overview
23.2. Market Volume, by Part (2019–2030)
23.3. Market Revenue, by Part (2019–2030)
23.4. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
23.5. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
23.6. Market Volume, by Certification (2019–2030)
23.7. Market Revenue, by Certification (2019–2030)
23.8. Market Volume, by End Use (2019–2030)
23.9. Market Revenue, by End Use (2019–2030)
Chapter 24. Brazil Market
24.1. Overview
24.2. Market Volume, by Part (2019–2030)
24.3. Market Revenue, by Part (2019–2030)
24.4. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
24.5. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
24.6. Market Volume, by Certification (2019–2030)
24.7. Market Revenue, by Certification (2019–2030)
24.8. Market Volume, by End Use (2019–2030)
24.9. Market Revenue, by End Use (2019–2030)
Chapter 25. Mexico Market
25.1. Overview
25.2. Market Volume, by Part (2019–2030)
25.3. Market Revenue, by Part (2019–2030)
25.4. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
25.5. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
25.6. Market Volume, by Certification (2019–2030)
25.7. Market Revenue, by Certification (2019–2030)
25.8. Market Volume, by End Use (2019–2030)
25.9. Market Revenue, by End Use (2019–2030)
Chapter 26. Saudi Arabia Market
26.1. Overview
26.2. Market Volume, by Part (2019–2030)
26.3. Market Revenue, by Part (2019–2030)
26.4. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
26.5. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
26.6. Market Volume, by Certification (2019–2030)
26.7. Market Revenue, by Certification (2019–2030)
26.8. Market Volume, by End Use (2019–2030)
26.9. Market Revenue, by End Use (2019–2030)
Chapter 27. South Africa Market
27.1. Overview
27.2. Market Volume, by Part (2019–2030)
27.3. Market Revenue, by Part (2019–2030)
27.4. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
27.5. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
27.6. Market Volume, by Certification (2019–2030)
27.7. Market Revenue, by Certification (2019–2030)
27.8. Market Volume, by End Use (2019–2030)
27.9. Market Revenue, by End Use (2019–2030)
Chapter 28. U.A.E. Market
28.1. Overview
28.2. Market Volume, by Part (2019–2030)
28.3. Market Revenue, by Part (2019–2030)
28.4. Market Volume, by Vehicle Type (2019–2030)
28.5. Market Revenue, by Vehicle Type (2019–2030)
28.6. Market Volume, by Certification (2019–2030)
28.7. Market Revenue, by Certification (2019–2030)
28.8. Market Volume, by End Use (2019–2030)
28.9. Market Revenue, by End Use (2019–2030)
Chapter 29. Competitive Landscape
29.1. List of Market Players and their Offerings
29.2. Competitive Benchmarking of Key Players
29.3. Product Benchmarking of Key Players
29.4. Recent Strategic Developments
Chapter 30. Company Profiles
30.1. Robert Bosch GmbH
30.1.1. Business overview
30.1.2. Product and service offerings
30.1.3. Key financial summary
30.2. 3M Company
30.2.1. Business overview
30.2.2. Product and service offerings
30.2.3. Key financial summary
30.3. Continental AG
30.3.1. Business overview
30.3.2. Product and service offerings
30.3.3. Key financial summary
30.4. Valeo SA
30.4.1. Business overview
30.4.2. Product and service offerings
30.4.3. Key financial summary
30.5. Denso Corporation
30.5.1. Business overview
30.5.2. Product and service offerings
30.5.3. Key financial summary
30.6. Magneti Marelli S.p.A.
30.6.1. Business overview
30.6.2. Product and service offerings
30.6.3. Key financial summary
30.7. Aptiv PLC
30.7.1. Business overview
30.7.2. Product and service offerings
30.7.3. Key financial summary
30.8. Sumitomo Electric Industries Ltd.
30.8.1. Business overview
30.8.2. Product and service offerings
30.8.3. Key financial summary
30.9. Marelli Holdings Co. Ltd.
30.9.1. Business overview
30.9.2. Product and service offerings
30.9.3. Key financial summary
30.10. ZF Friedrichshafen AG
30.10.1. Business overview
30.10.2. Product and service offerings
30.10.3. Key financial summary
30.11. Stellantis NV
30.11.1. Business overview
30.11.2. Product and service offerings
30.11.3. Key financial summary
Chapter 31. Appendix
31.1. Abbreviations
31.2. Sources and References
31.3. Related Reports
Market Overview
The wholesale and distribution automotive aftermarket generated revenue of USD 256.9 billion in 2024, which is expected to witness a CAGR of 4.7% during 2024–2030, to reach USD 338.8 billion by 2030.
Cars are made to deal with every sort of strain it can endure but as time passes by, extensive use of cars leads to the decline of car components. They should be replaced after; some distance, or time has been traveled. The headings that influence the growth of this market include innovation, easier access, and performance of a broad assortment of parts.
in recent times, the wholesale and distribution automotive aftermarket has witnessed a notable trend known as digital transformation. This trend involves the adoption of digital tools like electronic catalogs, video tutorials, and online ordering platforms.
The surge in vehicle demand has spurred technological advancements, prompting automotive aftermarket players to offer online platforms for information, guidance, and purchasing. This shift has raised consumer awareness and interest in this secondary market, with e-commerce becoming a key aspect of this digital transformation. It has revolutionized the operations of companies selling parts at wholesale rates, creating numerous business opportunities.
The automotive market's significant expansion has led to a higher demand for aftermarket components. As a result, OEMs and component suppliers are expanding their physical and online presence and diversifying their product portfolios. Many OEMs have also set up repair shops catering to various automobile brands, enabling them to compete effectively in the market and reach a broader customer base over extended periods.
Key Insights
Filters are witnessing rapid growth due to their replacement requirement every 3,000–5,000 miles to prevent clogging, which affects engine performance and fuel efficiency.
Tires hold the largest market share as they bear significant stress, needing replacement every 5,000–7,500 miles to maintain traction and avoid accidents.
Passenger vehicles dominate the market, driven by luxury car demand and regulatory trends focusing on safety, emissions, and technological advancements.
Genuine certified parts are most trusted, constituting 45% of the market, while uncertified replacement parts are growing rapidly at a CAGR of 5.0%.
OEMs are expected to lead the market due to reliability and consumer trust, with DIY repairs growing at a CAGR of 5.1% by 2030.
North America has the largest market share (50%) due to high vehicle ownership, established OEMs, internet access, and parts replacement awareness.
APAC is the fastest-growing market (CAGR of 5.2%) driven by technological advancements, high automobile utilization, and population growth, particularly in China, Japan, India, and South Korea.