世界の木材ベースパネル市場2021-2031:製品別(パーティクルボード、合板、配向ストランドボード、中密度繊維板、その他)、用途別、エンドユーザー別

【英語タイトル】Wood-Based Panel Market By Product Type (Particleboards, Plywood, Oriented Strand Board, Medium Density Fiberboard, Others), By Application (Construction, Furniture, Packaging, Others), By End User (Residential, Non-residential): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031

Allied Market Researchが出版した調査資料(ALD23MA031)・商品コード:ALD23MA031
・発行会社(調査会社):Allied Market Research
・発行日:2022年12月
・ページ数:256
・レポート言語:英語
・レポート形式:PDF
・納品方法:Eメール(受注後24時間以内)
・調査対象地域:グローバル
・産業分野:材料
◆販売価格オプション(消費税別)
Online Only(1名閲覧、印刷不可)USD3,570 ⇒換算¥542,640見積依頼/購入/質問フォーム
Single User(1名閲覧)USD5,730 ⇒換算¥870,960見積依頼/購入/質問フォーム
Enterprise User(閲覧人数無制限)USD9,600 ⇒換算¥1,459,200見積依頼/購入/質問フォーム
販売価格オプションの説明
※お支払金額:換算金額(日本円)+消費税
※納期:即日〜2営業日(3日以上かかる場合は別途表記又はご連絡)
※お支払方法:納品日+5日以内に請求書を発行・送付(請求書発行日より2ヶ月以内に銀行振込、振込先:三菱UFJ銀行/H&Iグローバルリサーチ株式会社、支払期限と方法は調整可能)
❖ レポートの概要 ❖

Allied Market Research社の本調査資料では、2021年に190,873.90百万ドルであった世界の木材ベースパネル市場規模が、2031年までに354,943.80百万ドルに達し、2022年から2031年の間に年平均6.4%で成長すると予想しています。本資料は、木材ベースパネルの世界市場を総合的に分析し、市場実態を明らかにするとともに、将来を展望したレポートです。イントロダクション、エグゼクティブサマリー、市場概要、製品別(パーティクルボード、合板、配向ストランドボード、中密度繊維板、その他)分析、用途別(建設、家具、包装、その他)分析、エンドユーザー別(住宅、非住宅)分析、地域別(北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、中南米・中東・アフリカ)分析、競争状況、企業情報などの項目を掲載しています。本書には、Dare Panel Group Co., Ltd.、Egger Holzwerkstoffe GmbH、Sonae Arauco、Weyerhaeuser Company、Evergreen Fibreboard Berhad、Kronospan Limited、Georgia Pacific LLC、West Fraser Timber Co., Ltd.、Louisiana-Pacific Corporation、Century Plyboards (India) Limited (Century Prowud)などの企業情報が含まれています。
・イントロダクション
・エグゼクティブサマリー
・市場概要
・世界の木材ベースパネル市場規模:製品別
- パーティクルボードの市場規模
- 合板の市場規模
- 配向ストランドボードの市場規模
- 中密度繊維板の市場規模
- その他の市場規模
・世界の木材ベースパネル市場規模:用途別
- 建設における市場規模
- 家具における市場規模
- 包装における市場規模
- その他における市場規模
・世界の木材ベースパネル市場規模:エンドユーザー別
- 住宅における市場規模
- 非住宅における市場規模
・世界の木材ベースパネル市場規模:地域別
- 北米の木材ベースパネル市場規模
- ヨーロッパの木材ベースパネル市場規模
- アジア太平洋の木材ベースパネル市場規模
- 中南米・中東・アフリカの木材ベースパネル市場規模
・競争状況
・企業情報

木材ベースパネル市場規模は、2021年に1,908億7,390万ドル、2031年には3,549億4,380万ドルに達すると予測され、2022年から2031年までの年平均成長率は6.4%となる見込みです。
木材ベースパネルとは、木材をチップ、ストリップ、単板、ストランド、繊維状に加工した様々なボード製品のことです。木材ベースパネルは主に建築、包装、家具、床材、装飾などに使用されます。
世界的な新商業施設建設への投資増加による木材ベースパネル需要の増加しています。建築分野における窓やドアだけでなく、被覆材、床材、屋根材、下地材、デッキ材の製造における用途の増加が、木材ベースパネル市場の成長を後押しする見込みです。梱包産業では、出荷や物流用の箱、コンテナ、ケースに使用されています。

木材ベースパネル市場の主な原動力は、古い住宅の改築やリフォームの増加です。また、新しい住宅プロジェクトも木材ベースパネル市場の成長の要因となっています。木質系材料は費用対効果も高く、他の木材やセメント製品に代わる環境に優しい材料であるため、建築材料の代替品としての利用も増加傾向にあります。しかし、原材料価格の変動が市場の抑制要因になると予想されます。

市場は、製品タイプ、用途、エンドユーザー、地域によって区分されます。製品タイプ別では、パーティクルボード、合板、中密度繊維板、配向性ストランドボード、その他に分類されます。用途別では、建築、家具、包装、その他に分類されます。エンドユーザー別では、住宅用と非住宅用に分けられます。地域別では、北米(米国、カナダ、メキシコ)、欧州(英国、フランス、ドイツ、イタリア、その他の欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、韓国、その他のアジア太平洋地域)、LAMEA(中南米、中東、アフリカ)に市場を分けて分析しています。

世界の木材ベースパネル市場で事業を展開する主要企業は、市場への働きかけを強化し、市場での厳しい競争を維持するために、製品の発売、買収、事業拡大などの主要戦略を採用しています。

競争分析
木材ベースパネル市場で事業を展開する主要企業は、Dare Panel Group、Century Plyboards Limited、Egger Group、Evergreen Fibreboard Berhad、Georgia Pacific Wood Products LLC、Kronoplus Limited、Louisiana-Pacific Corporation、Sonae Arauco、West Fraser、Weyerhaeuser Companyなどです。

ステークホルダーにとっての主なメリット
・本レポートは、木材ベースパネルの現在の市場動向と新たな市場ダイナミクスを幅広く分析しています。
・2021年から2031年にかけての主要市場セグメントの市場予測を構築し、詳細な市場分析を実施しています。
・主要製品のポジショニングと市場枠内での上位競合企業のモニタリングにより、木材ベースパネル市場を幅広く分析します。
・全地域を包括的に分析し、ビジネスチャンスを見極めます。
・2022年から2031年までの木材ベースパネル市場予測分析が含まれています。

〈主要市場セグメント〉
製品タイプ別
パーティクルボード
合板
配向性ストランドボード
中密度繊維板
その他

用途別
建築
家具
包装
その他

エンドユーザー別
住宅
非住宅

地域別
・北米
米国
カナダ
メキシコ
・ヨーロッパ
ドイツ
フランス
イタリア
イギリス
その他のヨーロッパ
・アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
その他のアジア太平洋地域
・LAMEA
ラテンアメリカ
中東
アフリカ

〈主要市場プレイヤー〉
Dare Panel Group Co., Ltd.
Egger Holzwerkstoffe GmbH
Sonae Arauco
Weyerhaeuser Company
Evergreen Fibreboard Berhad
Kronospan Limited
Georgia Pacific LLC
West Fraser Timber Co., Ltd.
Louisiana-Pacific Corporation
Century Plyboards (India) Limited (Century Prowud)

グローバル市場調査レポート販売サイトのwww.marketreport.jpです。

❖ レポートの目次 ❖

CHAPTER 1:INTRODUCTION
1.1.Report description
1.2.Key market segments
1.3.Key benefits to the stakeholders
1.4.Research Methodology
1.4.1.Secondary research
1.4.2.Primary research
1.4.3.Analyst tools and models
CHAPTER 2:EXECUTIVE SUMMARY
2.1.Key findings of the study
2.2.CXO Perspective
CHAPTER 3:MARKET OVERVIEW
3.1.Market definition and scope
3.2.Key findings
3.2.1.Top investment pockets
3.3.Porter’s five forces analysis
3.4.Market dynamics
3.4.1.Drivers
3.4.1.1. Growth of the furniture industry
3.4.1.2. Rise in building construction
3.4.1.3. Surge in focus on affordable homes

3.4.2.Restraints
3.4.2.1. Fluctuation prices of raw materials
3.4.2.2. Increase in threat of substitutes

3.4.3.Opportunities
3.4.3.1. Rise in home remodeling market

3.5.COVID-19 Impact Analysis on the market
CHAPTER 4: WOOD-BASED PANEL MARKET, BY PRODUCT TYPE
4.1 Overview
4.1.1 Market size and forecast
4.2. Particleboards
4.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2 Market size and forecast, by region
4.2.3 Market share analysis by country
4.3. Plywood
4.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2 Market size and forecast, by region
4.3.3 Market share analysis by country
4.4. Oriented Strand Board
4.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2 Market size and forecast, by region
4.4.3 Market share analysis by country
4.5. Medium Density Fiberboard
4.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.5.2 Market size and forecast, by region
4.5.3 Market share analysis by country
4.6. Others
4.6.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.6.2 Market size and forecast, by region
4.6.3 Market share analysis by country
CHAPTER 5: WOOD-BASED PANEL MARKET, BY APPLICATION
5.1 Overview
5.1.1 Market size and forecast
5.2. Construction
5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2 Market size and forecast, by region
5.2.3 Market share analysis by country
5.3. Furniture
5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2 Market size and forecast, by region
5.3.3 Market share analysis by country
5.4. Packaging
5.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2 Market size and forecast, by region
5.4.3 Market share analysis by country
5.5. Others
5.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
5.5.2 Market size and forecast, by region
5.5.3 Market share analysis by country
CHAPTER 6: WOOD-BASED PANEL MARKET, BY END USER
6.1 Overview
6.1.1 Market size and forecast
6.2. Residential
6.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2 Market size and forecast, by region
6.2.3 Market share analysis by country
6.3. Non-residential
6.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2 Market size and forecast, by region
6.3.3 Market share analysis by country
CHAPTER 7: WOOD-BASED PANEL MARKET, BY REGION
7.1 Overview
7.1.1 Market size and forecast
7.2 North America
7.2.1 Key trends and opportunities
7.2.2 North America Market size and forecast, by Product Type
7.2.3 North America Market size and forecast, by Application
7.2.4 North America Market size and forecast, by End User
7.2.5 North America Market size and forecast, by country
7.2.5.1 U.S.
7.2.5.1.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.5.1.2 Market size and forecast, by Product Type
7.2.5.1.3 Market size and forecast, by Application
7.2.5.1.4 Market size and forecast, by End User
7.2.5.2 Canada
7.2.5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.5.2.2 Market size and forecast, by Product Type
7.2.5.2.3 Market size and forecast, by Application
7.2.5.2.4 Market size and forecast, by End User
7.2.5.3 Mexico
7.2.5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.5.3.2 Market size and forecast, by Product Type
7.2.5.3.3 Market size and forecast, by Application
7.2.5.3.4 Market size and forecast, by End User
7.3 Europe
7.3.1 Key trends and opportunities
7.3.2 Europe Market size and forecast, by Product Type
7.3.3 Europe Market size and forecast, by Application
7.3.4 Europe Market size and forecast, by End User
7.3.5 Europe Market size and forecast, by country
7.3.5.1 Germany
7.3.5.1.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.1.2 Market size and forecast, by Product Type
7.3.5.1.3 Market size and forecast, by Application
7.3.5.1.4 Market size and forecast, by End User
7.3.5.2 France
7.3.5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.2.2 Market size and forecast, by Product Type
7.3.5.2.3 Market size and forecast, by Application
7.3.5.2.4 Market size and forecast, by End User
7.3.5.3 Italy
7.3.5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.3.2 Market size and forecast, by Product Type
7.3.5.3.3 Market size and forecast, by Application
7.3.5.3.4 Market size and forecast, by End User
7.3.5.4 UK
7.3.5.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.4.2 Market size and forecast, by Product Type
7.3.5.4.3 Market size and forecast, by Application
7.3.5.4.4 Market size and forecast, by End User
7.3.5.5 Rest of Europe
7.3.5.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.5.5.2 Market size and forecast, by Product Type
7.3.5.5.3 Market size and forecast, by Application
7.3.5.5.4 Market size and forecast, by End User
7.4 Asia-Pacific
7.4.1 Key trends and opportunities
7.4.2 Asia-Pacific Market size and forecast, by Product Type
7.4.3 Asia-Pacific Market size and forecast, by Application
7.4.4 Asia-Pacific Market size and forecast, by End User
7.4.5 Asia-Pacific Market size and forecast, by country
7.4.5.1 China
7.4.5.1.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.1.2 Market size and forecast, by Product Type
7.4.5.1.3 Market size and forecast, by Application
7.4.5.1.4 Market size and forecast, by End User
7.4.5.2 Japan
7.4.5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.2.2 Market size and forecast, by Product Type
7.4.5.2.3 Market size and forecast, by Application
7.4.5.2.4 Market size and forecast, by End User
7.4.5.3 India
7.4.5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.3.2 Market size and forecast, by Product Type
7.4.5.3.3 Market size and forecast, by Application
7.4.5.3.4 Market size and forecast, by End User
7.4.5.4 South Korea
7.4.5.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.4.2 Market size and forecast, by Product Type
7.4.5.4.3 Market size and forecast, by Application
7.4.5.4.4 Market size and forecast, by End User
7.4.5.5 Rest of Asia-Pacific
7.4.5.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.5.5.2 Market size and forecast, by Product Type
7.4.5.5.3 Market size and forecast, by Application
7.4.5.5.4 Market size and forecast, by End User
7.5 LAMEA
7.5.1 Key trends and opportunities
7.5.2 LAMEA Market size and forecast, by Product Type
7.5.3 LAMEA Market size and forecast, by Application
7.5.4 LAMEA Market size and forecast, by End User
7.5.5 LAMEA Market size and forecast, by country
7.5.5.1 Latin America
7.5.5.1.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.5.1.2 Market size and forecast, by Product Type
7.5.5.1.3 Market size and forecast, by Application
7.5.5.1.4 Market size and forecast, by End User
7.5.5.2 Middle East
7.5.5.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.5.2.2 Market size and forecast, by Product Type
7.5.5.2.3 Market size and forecast, by Application
7.5.5.2.4 Market size and forecast, by End User
7.5.5.3 Africa
7.5.5.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.5.3.2 Market size and forecast, by Product Type
7.5.5.3.3 Market size and forecast, by Application
7.5.5.3.4 Market size and forecast, by End User
CHAPTER 8: COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product Mapping of Top 10 Player
8.4. Competitive Dashboard
8.5. Competitive Heatmap
8.6. Top player positioning, 2021
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1 Dare Panel Group Co., Ltd.
9.1.1 Company overview
9.1.2 Key Executives
9.1.3 Company snapshot
9.1.4 Operating business segments
9.1.5 Product portfolio
9.1.6 Business performance
9.1.7 Key strategic moves and developments
9.2 Egger Holzwerkstoffe GmbH
9.2.1 Company overview
9.2.2 Key Executives
9.2.3 Company snapshot
9.2.4 Operating business segments
9.2.5 Product portfolio
9.2.6 Business performance
9.2.7 Key strategic moves and developments
9.3 Sonae Arauco
9.3.1 Company overview
9.3.2 Key Executives
9.3.3 Company snapshot
9.3.4 Operating business segments
9.3.5 Product portfolio
9.3.6 Business performance
9.3.7 Key strategic moves and developments
9.4 Weyerhaeuser Company
9.4.1 Company overview
9.4.2 Key Executives
9.4.3 Company snapshot
9.4.4 Operating business segments
9.4.5 Product portfolio
9.4.6 Business performance
9.4.7 Key strategic moves and developments
9.5 Evergreen Fibreboard Berhad
9.5.1 Company overview
9.5.2 Key Executives
9.5.3 Company snapshot
9.5.4 Operating business segments
9.5.5 Product portfolio
9.5.6 Business performance
9.5.7 Key strategic moves and developments
9.6 Kronospan Limited
9.6.1 Company overview
9.6.2 Key Executives
9.6.3 Company snapshot
9.6.4 Operating business segments
9.6.5 Product portfolio
9.6.6 Business performance
9.6.7 Key strategic moves and developments
9.7 Georgia Pacific LLC
9.7.1 Company overview
9.7.2 Key Executives
9.7.3 Company snapshot
9.7.4 Operating business segments
9.7.5 Product portfolio
9.7.6 Business performance
9.7.7 Key strategic moves and developments
9.8 West Fraser Timber Co., Ltd.
9.8.1 Company overview
9.8.2 Key Executives
9.8.3 Company snapshot
9.8.4 Operating business segments
9.8.5 Product portfolio
9.8.6 Business performance
9.8.7 Key strategic moves and developments
9.9 Louisiana-Pacific Corporation
9.9.1 Company overview
9.9.2 Key Executives
9.9.3 Company snapshot
9.9.4 Operating business segments
9.9.5 Product portfolio
9.9.6 Business performance
9.9.7 Key strategic moves and developments
9.10 Century Plyboards (India) Limited (Century Prowud)
9.10.1 Company overview
9.10.2 Key Executives
9.10.3 Company snapshot
9.10.4 Operating business segments
9.10.5 Product portfolio
9.10.6 Business performance
9.10.7 Key strategic moves and developments



★調査レポート[世界の木材ベースパネル市場2021-2031:製品別(パーティクルボード、合板、配向ストランドボード、中密度繊維板、その他)、用途別、エンドユーザー別] (コード:ALD23MA031)販売に関する免責事項を必ずご確認ください。
★調査レポート[世界の木材ベースパネル市場2021-2031:製品別(パーティクルボード、合板、配向ストランドボード、中密度繊維板、その他)、用途別、エンドユーザー別]についてメールでお問い合わせ


◆H&Iグローバルリサーチのお客様(例)◆