1.市場紹介とスコープ
1.1. レポートの目的
1.2. レポートの対象範囲と定義
1.3. レポートのスコープ
2.エグゼクティブインサイトと主要な要点
2.1. 市場ハイライトと戦略的要点
2.2. 主要トレンドと将来予測
2.3. 疾患タイプ別スニペット
2.4. 治療タイプ別スニペット
2.5. 投与経路別スニペット
2.6. エンドユーザー別スニペット
2.7. 地域別スニペット
3.ダイナミクス
3.1. 影響要因
3.1.1.推進要因
3.1.1.1.1.酵素置換・基質還元療法の拡大
3.1.2. 阻害要因
3.1.2.1. 副作用と治療期間の長さ
3.1.3. 機会
3.1.4. 影響分析
4.戦略的洞察と業界展望
4.1.市場リーダーとパイオニア
4.1.1.新興パイオニアと有力プレイヤー
4.1.2.最も売れているブランドを持つ既存リーダー
4.1.3.確立された製品を持つマーケットリーダー
4.2. CXOの視点
4.3.最新動向とブレークスルー
4.4. ケーススタディ/継続研究
4.5. パイプライン分析
4.6. 規制と償還の状況
4.6.1. 北米
4.6.2.
4.6.3. アジア太平洋
4.6.4. 中南米
4.6.5. 中東・アフリカ
4.7. ポーターのファイブフォース分析
4.8. サプライチェーン分析
4.9. 特許分析
4.10. SWOT分析
4.11. 未充足ニーズとギャップ
4.12. 市場参入と拡大のための推奨戦略
4.13. シナリオ分析:ベストケース、ベースケース、ワーストケース予測
4.14. 価格分析と価格ダイナミクス
4.15. 主要オピニオンリーダー
5.ゴーシェ病治療市場:疾患タイプ別
5.1. はじめに
5.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、疾患タイプ別
5.1.2.市場魅力度指数(疾患タイプ別
5.2. 1型ゴーシェ病*市場
5.2.1.
5.2.2.市場規模分析および前年比成長率分析(%)
5.3. 2型ゴーシェ病
5.4. 3型ゴーシェ病
6.ゴーシェ病治療市場:治療タイプ別
6.1. はじめに
6.1.1.市場規模分析およびYoY成長分析(%):治療タイプ別
6.1.2.市場魅力度指数(治療タイプ別
6.2. 酵素補充療法(ERT)*市場
6.2.1.
6.2.2.市場規模分析および前年比成長率分析(%)
6.2.3. イミグルセラーゼ(セレザイム)
6.2.4. ベラグルセラーゼ アルファ(VPRIV)
6.2.5. タリグルセラーゼ アルファ(エレリッソ)
6.3.基質除去療法(SRT)
6.3.1.ミグルスタット(ザベスカ)
6.3.2.エリグルスタット(セルデルガ)
6.4.外科的治療
6.4.1.骨髄移植
6.4.2. 人工関節置換術
6.4.3.脾臓摘出手術
7.ゴーシェ病治療薬市場:投与経路別
7.1. はじめに
7.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、投与経路別
7.1.2.市場魅力度指数(投与経路別
7.2.静脈内投与*市場
7.2.1.
7.2.2.市場規模分析および前年比成長率分析(%)
7.3. 経口
8.ゴーシェ病治療薬市場:エンドユーザー別
8.1. はじめに
8.1.1. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、エンドユーザー別
8.1.2.市場魅力度指数(エンドユーザー別
8.2. 病院
8.2.1.
8.2.2.市場規模分析および前年比成長率分析(%)(エンドユーザー別
8.3. 専門クリニック
8.4. 学術・研究機関
8.5. 在宅介護の現場
8.6. その他
9.ゴーシェ病治療市場:地域別市場分析と成長機会
9.1. はじめに
9.1.1.市場規模分析とYoY成長率分析(%)、地域別
9.1.2.市場魅力度指数(地域別
9.2. 北米
9.2.1.
9.2.2. 主要地域別ダイナミクス
9.2.3.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、疾患タイプ別
9.2.4. 市場規模分析およびYoY成長率分析(%):治療タイプ別
9.2.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):投与経路別
9.2.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
9.2.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
9.2.7.1.
9.2.7.2. カナダ
9.2.7.3. メキシコ
9.3.ヨーロッパ
9.3.1.
9.3.2. 主要地域別動向
9.3.3.疾患タイプ別市場規模分析およびYoY成長率分析(%) 9.3.4.
9.3.4.市場規模分析およびYoY成長分析(%):治療タイプ別
9.3.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):投与経路別
9.3.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
9.3.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
9.3.7.1.
9.3.7.2.
9.3.7.3. フランス
9.3.7.4.
9.3.7.5. イタリア
9.3.7.6. その他のヨーロッパ
9.4. 南米
9.4.1.
9.4.2. 主要地域別動向
9.4.3.疾患タイプ別市場規模分析およびYoY成長率分析(%) 9.4.4.
9.4.4.市場規模分析およびYoY成長分析(%):治療タイプ別
9.4.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):投与経路別
9.4.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
9.4.7.市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
ブラジル
9.4.7.2. アルゼンチン
9.4.7.3. その他の南米諸国
9.5. アジア太平洋地域
9.5.1.
9.5.2. 地域別主要市場動向
9.5.3.疾患タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 9.5.4.
9.5.4. 市場規模分析およびYoY成長分析(%):治療タイプ別
9.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):投与経路別
9.5.6.市場規模分析および前年比成長率分析(%):エンドユーザー別
9.5.7. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), 国別
9.5.7.1.
9.5.7.2.
9.5.7.3.
9.5.7.4. 韓国
9.5.7.5. その他のアジア太平洋地域
9.6. 中東・アフリカ
9.6.1.
9.6.2. 地域別主要市場動向
9.6.3.疾患タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 9.6.4.
9.6.4. 市場規模分析およびYoY成長分析(%):治療タイプ別
9.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析(%):投与経路別
9.6.6. 市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、エンドユーザー別
10.競合情勢と市場ポジショニング
10.1.競合概観と主要市場プレイヤー
10.2. 市場シェア分析とポジショニングマトリックス
10.3. 戦略的パートナーシップ、M&A
10.4. 製品ポートフォリオとイノベーションにおける主な進展
10.5. 企業ベンチマーキング
11.企業プロフィール
11.1. サノフィ*社
11.1.1. 会社概要
11.1.2. 製品ポートフォリオと概要
11.1.3. 財務概要
11.1.4. 主要開発品
11.1.5. SWOT分析
11.2. 武田ファーマシューティカルズU.S.A., Inc.
11.3. ファイザー
11.4. ジョンソン・エンド・ジョンソン
リストは網羅的ではありません
12.前提条件と調査方法
12.1. データ収集方法
12.2.データの三角測量
12.3. 予測手法
12.4. データの検証と妥当性確認
13.付録
13.1. 会社概要とサービス
13.2.
1.1. Objectives of the Report
1.2. Report Coverage & Definitions
1.3. Report Scope
2. Executive Insights and Key Takeaways
2.1. Market Highlights and Strategic Takeaways
2.2. Key Trends and Future Projections
2.3. Snippet by Disease Type
2.4. Snippet by Treatment Type
2.5. Snippet by Route of Administration
2.6. Snippet by End-User
2.7. Snippet by Region
3. Dynamics
3.1. Impacting Factors
3.1.1. Drivers
3.1.1.1. Expansion of Enzyme Replacement and Substrate Reduction Therapies
3.1.2. Restraints
3.1.2.1. Side Effects & Long Treatment Duration
3.1.3. Opportunity
3.1.4. Impact Analysis
4. Strategic Insights and Industry Outlook
4.1. Market Leaders and Pioneers
4.1.1. Emerging Pioneers and Prominent Players
4.1.2. Established leaders with largest selling Brand
4.1.3. Market leaders with established Product
4.2. CXO Perspectives
4.3. Latest Developments and Breakthroughs
4.4. Case Studies/Ongoing Research
4.5. Pipeline Analysis
4.6. Regulatory and Reimbursement Landscape
4.6.1. North America
4.6.2. Europe
4.6.3. Asia Pacific
4.6.4. Latin America
4.6.5. Middle East & Africa
4.7. Porter’s Five Forces Analysis
4.8. Supply Chain Analysis
4.9. Patent Analysis
4.10. SWOT Analysis
4.11. Unmet Needs and Gaps
4.12. Recommended Strategies for Market Entry and Expansion
4.13. Scenario Analysis: Best-Case, Base-Case, and Worst-Case Forecasts
4.14. Pricing Analysis and Price Dynamics
4.15. Key Opinion Leaders
5. Gaucher Disease Treatment Market, By Disease Type
5.1. Introduction
5.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
5.1.2. Market Attractiveness Index, By Disease Type
5.2. Type 1 Gaucher Disease*
5.2.1. Introduction
5.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
5.3. Type 2 Gaucher Disease
5.4. Type 3 Gaucher Disease
6. Gaucher Disease Treatment Market, By Treatment Type
6.1. Introduction
6.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
6.1.2. Market Attractiveness Index, By Treatment Type
6.2. Enzyme Replacement Therapy (ERT)*
6.2.1. Introduction
6.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
6.2.3. Imiglucerase (Cerezyme)
6.2.4. Velaglucerase alfa (VPRIV)
6.2.5. Taliglucerase alfa (Elelyso)
6.3. Substrate Reduction Therapy (SRT)
6.3.1. Miglustat (Zavesca)
6.3.2. Eliglustat (Cerdelga)
6.4. Surgical Treatment
6.4.1. Bone Marrow Transplant
6.4.2. Joint Replacement Surgery
6.4.3. Spleen Removal Surgery
7. Gaucher Disease Treatment Market, By Route of Administration
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Route of Administration
7.2. Intravenous*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Oral
8. Gaucher Disease Treatment Market, By End-User
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
8.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
8.2. Hospitals*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Specialty Clinics
8.4. Academic and Research Institutes
8.5. Homecare Settings
8.6. Others
9. Gaucher Disease Treatment Market, By Regional Market Analysis and Growth Opportunities
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
9.2. North America
9.2.1. Introduction
9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
9.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.2.7.1. U.S.
9.2.7.2. Canada
9.2.7.3. Mexico
9.3. Europe
9.3.1. Introduction
9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
9.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.3.7.1. Germany
9.3.7.2. U.K.
9.3.7.3. France
9.3.7.4. Spain
9.3.7.5. Italy
9.3.7.6. Rest of Europe
9.4. South America
9.4.1. Introduction
9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
9.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.4.7.1. Brazil
9.4.7.2. Argentina
9.4.7.3. Rest of South America
9.5. Asia-Pacific
9.5.1. Introduction
9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
9.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
9.5.7.1. China
9.5.7.2. India
9.5.7.3. Japan
9.5.7.4. South Korea
9.5.7.5. Rest of Asia-Pacific
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Introduction
9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Disease Type
9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Treatment Type
9.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Route of Administration
9.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10. Competitive Landscape and Market Positioning
10.1. Competitive Overview and Key Market Players
10.2. Market Share Analysis and Positioning Matrix
10.3. Strategic Partnerships, Mergers & Acquisitions
10.4. Key Developments in Product Portfolios and Innovations
10.5. Company Benchmarking
11. Company Profiles
11.1. Sanofi*
11.1.1. Company Overview
11.1.2. Product Portfolio and Description
11.1.3. Financial Overview
11.1.4. Key Developments
11.1.5. SWOT Analysis
11.2. Takeda Pharmaceuticals U.S.A., Inc.
11.3. Pfizer Inc.
11.4. Johnson & Johnson
LIST NOT EXHAUSTIVE
12. Assumption and Research Methodology
12.1. Data Collection Methods
12.2. Data Triangulation
12.3. Forecasting Techniques
12.4. Data Verification and Validation
13. Appendix
13.1. About Us and Services
13.2. Contact Us