1.市場紹介とスコープ
1.1. レポートの目的
1.2. レポートの対象範囲と定義
1.3. レポートのスコープ
2.エグゼクティブインサイトと主要な要点
3.市場ハイライトと戦略的要点
3.1. 主要動向と将来予測
4.製品タイプ別スニペット
4.1. アプリケーション別スニペット
4.2. エンドユーザー別スニペット
4.3. 地域別スニペット
5. ダイナミクス
5.1. 影響要因
5.1.1 推進要因
5.1.1.1. 遠隔医療と遠隔患者モニタリングの採用拡大
5.1.1.2. スマートフォンとモバイルヘルスアプリの普及拡大
5.1.1.3. XX
5.1.2.阻害要因
5.1.2.1. データプライバシーとセキュリティへの懸念
5.1.2.2. 規制上の課題と承認の複雑さ
5.1.2.3.
5.1.3.機会
5.1.3.1.リアルタイム健康追跡のための高度バイオセンサーの開発
5.1.3.2.
5.1.4.影響分析
6.戦略的洞察と業界展望
6.1. 市場リーダーとパイオニア
6.1.1. 新興パイオニアと有力プレーヤー
6.1.2.最も売れているブランドを持つ既存リーダー
6.1.3.確立された製品を持つ市場リーダー
6.2. CXOの視点
6.3.最新動向とブレークスルー
6.4. ケーススタディ/継続研究
6.5. 規制と償還の状況
6.5.1.
6.5.2.
6.5.3. アジア太平洋
6.5.4. 中南米
6.5.5. 中東・アフリカ
6.6. ポーターのファイブフォース分析
6.7. サプライチェーン分析
6.8. 特許分析
6.9. SWOT分析
6.10. 満たされていないニーズとギャップ
6.11. 市場参入と拡大のための推奨戦略
6.12. シナリオ分析:ベストケース、ベースケース、ワーストケース予測
6.13. 価格分析と価格ダイナミクス
6.14. 主要オピニオンリーダー
7. 製品タイプ別
7.1. はじめに
7.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)(製品タイプ別
7.1.2.市場魅力度指数(製品タイプ別
7.2. 診断機器
7.2.1.
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)(製品タイプ別
7.3. モニタリング機器
7.4. 治療機器
7.5. フィットネス・ウェルネス機器
7.6. その他
8.アプリケーション別
8.1. はじめに
8.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、用途別
8.1.2.市場魅力度指数、用途別
8.2. 患者モニタリング
8.2.1.
8.2.2.市場規模分析とYoY成長率分析(%)、用途別
8.3. 慢性疾患管理
8.4. フィットネス・トラッキング
8.5. 遠隔診断
9.エンドユーザー別
9.1 はじめに
9.1.1.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、エンドユーザー別
9.1.2.市場魅力度指数(エンドユーザー別
9.2. 病院・クリニック*市場
9.2.1. 導入
9.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
9.3. 在宅介護
9.4. フィットネスセンター
10.地域別市場分析と成長機会
11.はじめに
11.1.地域別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
11.1.1.市場魅力度指数(地域別
11.2. 北米
11.2.1.
11.2.2. 主要地域別ダイナミクス
11.2.3. 製品タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析 (%)
11.2.4. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), アプリケーション別
市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、エンドユーザー別
11.2.6. 市場規模分析およびYoY成長分析(%)、国別
11.2.6.1. 米国
11.2.6.2. カナダ
11.3. 欧州
11.3.1.
11.3.2. 主要地域別ダイナミクス
11.3.3. 製品タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 11.3.4.
11.3.4. 市場規模分析および前年比成長率分析(%), アプリケーション別
市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、エンドユーザー別
市場規模分析およびYoY成長率分析(%)、国別
11.3.6.1.
11.3.6.2. 英国
11.3.6.3. フランス
11.3.6.4. スペイン
11.3.6.5. イタリア
11.3.6.6. その他のヨーロッパ
11.4. ラテンアメリカ
11.4.1.
11.4.2. 地域別の主な動き
11.4.3. 製品タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 11.4.4.
11.4.4. 市場規模分析および前年比成長率分析(%):用途別
市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、エンドユーザー別
11.4.6.市場規模分析およびYoY成長分析 (%)、国別
11.4.6.1. メキシコ
11.4.6.2. ブラジル
アルゼンチン
11.4.6.4. その他のラテンアメリカ地域
11.5. アジア太平洋
11.5.1.
11.5.2. 地域別主要市場動向
11.5.3. 製品タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 11.5.4.
11.5.4. 市場規模分析と前年比成長率分析(%), アプリケーション別
11.5.5.市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、エンドユーザー別
11.5.6. 市場規模分析およびYoY成長分析(%)、国別
11.5.6.1.
11.5.6.2.
11.5.6.3.
11.5.6.4. 韓国
11.5.6.5. その他のアジア太平洋地域
11.6. 中東・アフリカ
11.6.1. はじめに
11.6.2. 主要地域別動向
11.6.3. 製品タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%) 11.6.4.
11.6.4. 市場規模分析および前年比成長率分析(%):用途別
11.6.5.市場規模分析および前年比成長率分析 (%)、エンドユーザー別
12.競争環境と市場ポジショニング
13.競合の概要と主要市場プレイヤー
13.1. 市場シェア分析とポジショニングマトリックス
13.2. 戦略的パートナーシップ、M&A
13.3. 製品ポートフォリオとイノベーションにおける主な進展
13.4. 企業ベンチマーキング
14.企業プロフィール
14.1. アップル
14.1.1. 会社概要
14.1.2. 製品ポートフォリオ
14.1.2.1.製品概要
14.1.2.2.製品の主要業績評価指標(KPI)
14.1.2.3. 製品売上高の実績と予測
14.1.2.4. 製品販売量
15.財務概要
15.1. 会社収益
15.1.1. 地域別売上高シェア
15.1.1.1. 収益予測
15.1.2.
15.1.2.1. M&A
15.1.2.2. 主要製品開発活動
15.1.2.3. 薬事承認など
15.1.3. SWOT分析
15.2. サムスン電子
15.3. デックスコム社
15.4. マシモ・コーポレーション
15.5. Sonova Holding AG
15.6. オウラ・ヘルス社
15.7. ビューラー社
15.8.メドトロニック
15.9.アボット・ラボラトリーズ
15.10. アライブコア社 LIST NOT EXHAUSTIVE
16.前提条件と調査方法
16.1. データ収集方法
16.2. データの三角測量
16.3. 予測手法
16.4. データの検証と妥当性確認
17.付録
17.1. 会社概要とサービス
17.2.
1. Market Introduction and Scope
1.1. Objectives of the Report
1.2. Report Coverage & Definitions
1.3. Report Scope
2. Executive Insights and Key Takeaways
3. Market Highlights and Strategic Takeaways
3.1. Key Trends and Future Projections
4. Snippet by Product Type
4.1. Snippet by Application
4.2. Snippet by End-User
4.3. Snippet by Region
5. Dynamics
5.1. Impacting Factors
5.1.1. Drivers
5.1.1.1. Growing Adoption of Telemedicine and Remote Patient Monitoring
5.1.1.2. Increasing Penetration of Smartphones and Mobile Health Apps
5.1.1.3. XX
5.1.2. Restraints
5.1.2.1. Data Privacy and Security Concerns
5.1.2.2. Regulatory Challenges and Approval Complexities
5.1.2.3. XX
5.1.3. Opportunity
5.1.3.1. Development of Advanced Biosensors for Real-time Health Tracking
5.1.3.2. XX
5.1.4. Impact Analysis
6. Strategic Insights and Industry Outlook
6.1. Market Leaders and Pioneers
6.1.1. Emerging Pioneers and Prominent Players
6.1.2. Established leaders with largest selling Brand
6.1.3. Market leaders with established Product
6.2. CXO Perspectives
6.3. Latest Developments and Breakthroughs
6.4. Case Studies/Ongoing Research
6.5. Regulatory and Reimbursement Landscape
6.5.1. North America
6.5.2. Europe
6.5.3. Asia Pacific
6.5.4. Latin America
6.5.5. Middle East & Africa
6.6. Porter’s Five Force Analysis
6.7. Supply Chain Analysis
6.8. Patent Analysis
6.9. SWOT Analysis
6.10. Unmet Needs and Gaps
6.11. Recommended Strategies for Market Entry and Expansion
6.12. Scenario Analysis: Best-Case, Base-Case, and Worst-Case Forecasts
6.13. Pricing Analysis and Price Dynamics
6.14. Key Opinion Leaders
7. By Product Type
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type
7.2. Diagnostic Devices*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Monitoring Devices
7.4. Therapeutic Devices
7.5. Fitness and Wellness Devices
7.6. Others
8. By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
8.2. Patient Monitoring*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Chronic Disease Management
8.4. Fitness Tracking
8.5. Remote Diagnostics
9. By End-User
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
9.2. Hospitals & Clinics*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Home Care Settings
9.4. Fitness Centers
10. Regional Market Analysis and Growth Opportunities
11. Introduction
11.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
11.1.1. Market Attractiveness Index, By Region
11.2. North America
11.2.1. Introduction
11.2.2. Key Region-Specific Dynamics
11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.2.6.1. U.S.
11.2.6.2. Canada
11.3. Europe
11.3.1. Introduction
11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.3.6.1. Germany
11.3.6.2. U.K.
11.3.6.3. France
11.3.6.4. Spain
11.3.6.5. Italy
11.3.6.6. Rest of Europe
11.4. Latin America
11.4.1. Introduction
11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.4.6.1. Mexico
11.4.6.2. Brazil
11.4.6.3. Argentina
11.4.6.4. Rest of Latin America
11.5. Asia-Pacific
11.5.1. Introduction
11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
11.5.6.1. China
11.5.6.2. India
11.5.6.3. Japan
11.5.6.4. South Korea
11.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
11.6. Middle East and Africa
11.6.1. Introduction
11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
12. Competitive Landscape and Market Positioning
13. Competitive Overview and Key Market Players
13.1. Market Share Analysis and Positioning Matrix
13.2. Strategic Partnerships, Mergers & Acquisitions
13.3. Key Developments in Product Portfolios and Innovations
13.4. Company Benchmarking
14. Company Profiles
14.1. Apple Inc*
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio
14.1.2.1. Product Description
14.1.2.2. Product Key Performance Indicators (KPIs)
14.1.2.3. Historic and Forecasted Product Sales
14.1.2.4. Product Sales Volume
15. Financial Overview
15.1. Company Revenue’s
15.1.1. Geographical Revenue Shares
15.1.1.1. Revenue Forecasts
15.1.2. Key Developments
15.1.2.1. Mergers & Acquisitions
15.1.2.2. Key Product Development Activities
15.1.2.3. Regulatory Approvals, etc.
15.1.3. SWOT Analysis
15.2. Samsung Electronics
15.3. DexCom, Inc
15.4. Masimo Corporation
15.5. Sonova Holding AG
15.6. Oura Health Ltd
15.7. Beurer GmbH
15.8. Medtronic
15.9. Abbott Laboratories
15.10. AliveCor, Inc LIST NOT EXHAUSTIVE
16. Assumption and Research Methodology
16.1. Data Collection Methods
16.2. Data Triangulation
16.3. Forecasting Techniques
16.4. Data Verification and Validation
17. Appendix
17.1. About Us and Services
17.2. Contact Us