1.調査方法と範囲
1.1.調査方法
1.2.調査目的と調査範囲
2.定義と概要
3.エグゼクティブサマリー
3.1. コンポーネント別スニペット
3.2. タイプ別スニペット
3.3. エンドユーザー別スニペット
4.ダイナミクス
4.1. 影響要因
4.1.1.推進要因
4.1.1.1. 老年人口の増加
4.1.1.2. 在宅医療における先端技術の採用増加
4.1.1.3. XX
4.1.2.阻害要因
4.1.2.1. 技術的限界
4.1.2.2. データプライバシーに関する懸念
4.1.2.3.
4.1.3.機会
4.1.3.1. 市場プレイヤーによる戦略的イニシアチブの増加
4.2. 影響分析
5.戦略的洞察と業界展望
5.1. 市場リーダーとパイオニア
5.1.1. 新興パイオニアと有力プレーヤー
5.1.2.最も売れているブランドを持つ既存リーダー
5.1.3.確立された製品を持つ市場リーダー
5.2. CXOの視点
5.3.最新動向とブレークスルー
5.4. ケーススタディ/継続研究
5.5. 規制と償還の状況
5.6. ポーターのファイブフォース分析
5.7. サプライチェーン分析
5.8. 特許分析
5.9. SWOT分析
5.10. 未充足ニーズとギャップ
5.11. 市場参入と拡大のための推奨戦略
5.12. シナリオ分析:ベストケース、ベースケース、ワーストケース予測
5.13. 価格分析と価格ダイナミクス
5.14. 主要オピニオンリーダー
6. コンポーネント別
6.1 はじめに
6.1.1.分析および前年比成長率分析(%), コンポーネント別
6.1.2.市場魅力度指数(コンポーネント別
6.2. ハードウェア
6.2.1.
6.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
6.3. ソフトウェア
6.4.サービス
7.タイプ別
7.1. はじめに
7.1.1.タイプ別市場規模分析および前年比成長率分析(%)
7.1.2.市場魅力度指数、タイプ別
7.2. mHealth* 市場
7.2.1.
7.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
7.3. eヘルス
7.4.テレヘルスケア
7.5. ヘルスアナリティクス
7.6. その他
8.エンドユーザー別
8.1 はじめに
8.1.1.分析および前年比成長率分析(%)、エンドユーザー別
8.1.2.市場魅力度指数(エンドユーザー別
8.2. ヘルスケアプロバイダー*市場
8.2.1.
8.2.2.市場規模分析および前年比成長率分析(%)、エンドユーザー別
8.3. ヘルスケア消費者
8.4.その他
9.競争環境
9.1. 競争シナリオ
9.2. 市場ポジショニング/シェア分析
9.3. M&A分析
10.企業プロフィール
主要市場プレイヤー
10.1. オムロン株式会社
10.1.1. 会社概要
10.1.2. 製品ポートフォリオ
10.1.2.1. 製品概要
10.1.2.2. 製品の主要業績評価指標(KPI)
10.1.2.3. 製品売上高の実績と予測
10.1.3. 財務概要
10.1.3.1. 会社収益
10.1.3.2. 地域別売上高シェア
10.1.3.3. 収益予測
10.1.4. 主要な開発
10.1.4.1. M&A
10.1.4.2. 主要製品開発活動
10.1.4.3. 規制当局の承認など
10.1.5. SWOT分析
10.2. キュアアップ
10.3. 塩野義製薬株式会社
10.4. ヘルスノード
10.5. Whill
10.6. 株式会社オールム
10.7. 第一生命ホールディングス 10.8.
10.8. シャオミ
10.9. 株式会社日立エネルギー
* 同様のデータを各市場プレーヤーにも提供予定。
リストは網羅的ではありません
11.付録
11.1. 会社概要とサービス
11.2.お問い合わせ
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Component
3.2. Snippet by Type
3.3. Snippet by End-User
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Rising Geriatric Population
4.1.1.2. Increasing Adoption of Advanced Technologies in Home Healthcare
4.1.1.3. XX
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Technical Limitations
4.1.2.2. Data Privacy Concerns
4.1.2.3. XX
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. Increasing Strategic Initiatives by Market Players
4.2. Impact Analysis
5. Strategic Insights and Industry Outlook
5.1. Market Leaders and Pioneers
5.1.1. Emerging Pioneers and Prominent Players
5.1.2. Established leaders with largest selling Brand
5.1.3. Market leaders with established Product
5.2. CXO Perspectives
5.3. Latest Developments and Breakthroughs
5.4. Case Studies/Ongoing Research
5.5. Regulatory and Reimbursement Landscape
5.6. Porter’s Five Forces Analysis
5.7. Supply Chain Analysis
5.8. Patent Analysis
5.9. SWOT Analysis
5.10. Unmet Needs and Gaps
5.11. Recommended Strategies for Market Entry and Expansion
5.12. Scenario Analysis: Best-Case, Base-Case, and Worst-Case Forecasts
5.13. Pricing Analysis and Price Dynamics
5.14. Key Opinion Leaders
6. By Component
6.1. Introduction
6.1.1. Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
6.1.2. Market Attractiveness Index, By Component
6.2. Hardware*
6.2.1. Introduction
6.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
6.3. Software
6.4. Services
7. By Type
7.1. Introduction
7.1.1. Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
7.2. mHealth*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. eHealth
7.4. Telehealthcare
7.5. Health Analytics
7.6. Others
8. By End-User
8.1. Introduction
8.1.1. Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
8.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
8.2. Healthcare Providers*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Healthcare Consumers
8.4. Others
9. Competitive Landscape
9.1. Competitive Scenario
9.2. Market Positioning/Share Analysis
9.3. Mergers and Acquisitions Analysis
10. Company Profiles
Key Market Players
10.1. OMRON Corporation*
10.1.1. Company Overview
10.1.2. Product Portfolio
10.1.2.1. Product Description
10.1.2.2. Product Key Performance Indicators (KPIs)
10.1.2.3. Historic and Forecasted Product Sales
10.1.3. Financial Overview
10.1.3.1. Company Revenue’s
10.1.3.2. Geographical Revenue Shares
10.1.3.3. Revenue Forecasts
10.1.4. Key Developments
10.1.4.1. Mergers & Acquisitions
10.1.4.2. Key Product Development Activities
10.1.4.3. Regulatory Approvals, etc.
10.1.5. SWOT Analysis
10.2. CureApp
10.3. Shionogi & Co., Ltd.
10.4. HealthNode
10.5. Whill
10.6. Allm Inc.
10.7. Dai-ichi Life Holdings, Inc.
10.8. Xiaomi
10.9. Hitachi Energy Ltd.
* Similar data will be provided for each market player.
LIST NOT EXHAUSTIVE
11. Appendix
11.1. About Us and Services
11.2. Contact Us