1.市場紹介とスコープ
1.1. レポートの目的
1.2. レポートの対象範囲と定義
1.3. レポートのスコープ
2.エグゼクティブインサイトと主要な要点
2.1. 市場ハイライトと戦略的要点
2.2. 主要トレンドと将来予測
2.3. 製品タイプ別スニペット
2.4. 文化タイプ別スニペット
2.5. コンシステンシー別スニペット
2.6. 用途別スニペット
3.ダイナミクス
3.1.影響要因
3.1.1.推進要因
3.1.1.1. 感染症の流行増加
3.1.1.2. 微生物学と生命科学における研究開発投資の増加
3.1.1.3. XX
3.1.2.阻害要因
3.1.2.1. 培地生産に対する厳しい規制枠組み
3.1.2.2.汚染と一貫性のない結果のリスク
3.1.2.3.
3.1.3.機会
3.1.3.1.難分解性微生物用の革新的培地の可能性
3.1.3.2.
3.1.4.インパクト分析
4.戦略的洞察と業界展望
4.1.市場リーダーとパイオニア
4.1.1.新興パイオニアと有力プレーヤー
4.1.2.最も売れているブランドを持つ既存リーダー
4.1.3.確立された製品を持つマーケットリーダー
4.2. CXOの視点
4.3.最新動向とブレークスルー
4.4. ケーススタディ/継続研究
4.5. 北米の規制と償還の状況
4.6. ポーターのファイブフォース分析
4.7. サプライチェーン分析
4.8. 特許分析
4.9. SWOT分析
4.10. 未充足ニーズとギャップ
4.11. 市場参入と拡大のための推奨戦略
4.12. シナリオ分析:ベストケース、ベースケース、ワーストケース予測
4.13. 価格分析と価格ダイナミクス
4.14. 主要オピニオンリーダー
5. 微生物培養市場:製品タイプ別
5.1 はじめに
5.1.1. 市場規模分析および前年比成長率分析(%)、製品タイプ別
5.1.2.市場魅力度指数(製品タイプ別
5.2. 培養装置
5.2.1.
5.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)(製品タイプ別
5.2.3. バイオリアクター
5.2.3.1.バイオリアクターデバイス
5.2.3.2.測定機器
5.2.3.2.1.PHセンサー
5.2.3.2.2.溶存酸素センサー
5.2.3.2.3 温度センサー
5.2.3.2.4.その他
5.2.3.3.分析機器
5.2.3.3.1.セルカウンター
5.2.3.3.2.分光計
5.2.3.3.その他
5.2.3.4.滅菌装置
5.2.3.5. インキュベーター
5.2.3.6.その他
5.3.培養補助食品
5.4.測定機器
5.4.1.PHセンサー
5.4.2.温度センサー
5.4.3.溶存酸素センサー
5.4.4.その他
5.5.培養器具
5.5.1.ペトリ皿
5.5.2.ループ&ニードル
5.5.3.マイクロピペット
5.5.4.遠心分離機
5.5.5.その他
5.6.分析機器
5.6.1. セルカウンター
5.6.2.分光計
5.6.3. その他
6.微生物培養市場、培養タイプ別
6.1. はじめに
6.1.1.市場規模分析およびYoY成長分析(%)、培養タイプ別
6.1.2.市場魅力度指数(培養タイプ別
6.2. 真核培養*市場
6.2.1.
6.2.2.市場規模分析および前年比成長率分析(%)(培養タイプ別
6.3. 細菌培養
7.微生物培養市場、濃度別
7.1. はじめに
7.1.1. 混和度別の市場規模分析と前年比成長率分析(%) 7.1.2.
7.1.2.市場魅力度指数(混和度別
7.2. 液体媒体
7.2.1.
7.2.2.市場規模分析および前年比成長率分析(%)
7.3. 固形培地
7.4.半固形培地
8.微生物培養市場、用途別
8.1. 導入
8.1.1.市場規模分析とYoY成長率分析(%)、用途別
8.1.2.市場魅力度指数、用途別
8.2. 医薬品
8.2.1.
8.2.2.市場規模分析と前年比成長率分析(%)
8.3. 食品・飲料産業
8.4. 水質検査
8.5. 化粧品
9.競争環境と市場ポジショニング
9.1. 競争の概要と主要市場プレイヤー
9.2. 市場シェア分析とポジショニングマトリックス
9.3. 戦略的パートナーシップ、M&A
9.4. 製品ポートフォリオとイノベーションにおける主な進展
9.5. 企業ベンチマーキング
10.企業プロフィール
10.1. メルクKGaA*社
10.1.1. 会社概要
10.1.2. 製品ポートフォリオ
10.1.2.1. 製品の説明
10.1.2.2. 製品の主要業績評価指標(KPI)
10.1.2.3. 製品売上実績と予測
10.1.2.4. 製品販売量
10.1.3. 財務概要
10.1.3.1. 会社収益
10.1.3.2. 地域別売上高シェア
10.1.3.3. 収益予測
10.1.4. 主要な開発
10.1.4.1. M&A
10.1.4.2. 主要製品開発活動
10.1.4.3. 規制当局の承認など
10.1.5. SWOT分析
10.2. 横河電機株式会社
10.3. 佐竹マルチミックス株式会社
10.4. ビーイー・マルビシ株式会社
10.5. エーブルコーポレーション&ビオットコーポレーション
10.6. 栄研化学株式会社
10.7. バイオメリューS.A.
10.8. サーモフィッシャーサイエンティフィック社
10.9. ザルトリウスAG
10.10. ケリーグループ plc.
リストは網羅的ではありません
11.前提条件と調査方法
11.1. データ収集方法
11.2. データの三角測量
11.3. 予測手法
11.4. データの検証と妥当性確認
12.付録
12.1. 会社概要とサービス
12.2. お問い合わせ
1.1. Objectives of the Report
1.2. Report Coverage & Definitions
1.3. Report Scope
2. Executive Insights and Key Takeaways
2.1. Market Highlights and Strategic Takeaways
2.2. Key Trends and Future Projections
2.3. Snippet by Product Type
2.4. Snippet by Culture Type
2.5. Snippet by Consistency
2.6. Snippet by Application
3. Dynamics
3.1. Impacting Factors
3.1.1. Drivers
3.1.1.1. Rising Prevalence of Infectious Diseases
3.1.1.2. Increasing R&D Investments in Microbiology and Life Sciences
3.1.1.3. XX
3.1.2. Restraints
3.1.2.1. Stringent Regulatory Framework for Culture Media Production
3.1.2.2. Risk of Contamination and Inconsistent Results
3.1.2.3. XX
3.1.3. Opportunity
3.1.3.1. Potential for Innovative Culture Media for Fastidious Microorganisms
3.1.3.2. XX
3.1.4. Impact Analysis
4. Strategic Insights and Industry Outlook
4.1. Market Leaders and Pioneers
4.1.1. Emerging Pioneers and Prominent Players
4.1.2. Established leaders with largest selling Brand
4.1.3. Market leaders with established Product
4.2. CXO Perspectives
4.3. Latest Developments and Breakthroughs
4.4. Case Studies/Ongoing Research
4.5. North America Regulatory and Reimbursement Landscape
4.6. Porter’s Five Force Analysis
4.7. Supply Chain Analysis
4.8. Patent Analysis
4.9. SWOT Analysis
4.10. Unmet Needs and Gaps
4.11. Recommended Strategies for Market Entry and Expansion
4.12. Scenario Analysis: Best-Case, Base-Case, and Worst-Case Forecasts
4.13. Pricing Analysis and Price Dynamics
4.14. Key Opinion Leaders
5. Microbiology Culture Market, By Product Type
5.1. Introduction
5.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type
5.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type
5.2. Culture Equipment*
5.2.1. Introduction
5.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
5.2.3. Bioreactors
5.2.3.1. Bioreactor Devices
5.2.3.2. Measuring Instruments
5.2.3.2.1. PH Sensors
5.2.3.2.2. Dissolved Oxygen Sensors
5.2.3.2.3. Temperature Sensors
5.2.3.2.4. Others
5.2.3.3. Analytical Devices
5.2.3.3.1. Cell Counters
5.2.3.3.2. Spectrometers
5.2.3.3.3. Others
5.2.3.4. Sterilization Equipment
5.2.3.5. Incubators
5.2.3.6. Others
5.3. Culture Supplements
5.4. Measuring Instruments
5.4.1. PH Sensors
5.4.2. Temperature Sensors
5.4.3. Dissolved Oxygen Sensors
5.4.4. Others
5.5. Culture Instruments
5.5.1. Petri Dishes
5.5.2. Loops & Needles
5.5.3. Micropipettes
5.5.4. Centrifuge
5.5.5. Others
5.6. Analytical Devices
5.6.1. Cell Counters
5.6.2. Spectrometers
5.6.3. Others
6. Microbiology Culture Market, By Culture Type
6.1. Introduction
6.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Culture Type
6.1.2. Market Attractiveness Index, By Culture Type
6.2. Eukaryotic Culture*
6.2.1. Introduction
6.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
6.3. Bacterial Culture
7. Microbiology Culture Market, By Consistency
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Consistency
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Consistency
7.2. Liquid Media*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Solid Culture Media
7.4. Semi-solid Media
8. Microbiology Culture Market, By Application
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
8.2. Pharmaceuticals*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Food & Beverage Industry
8.4. Water Testing
8.5. Cosmetics
9. Competitive Landscape and Market Positioning
9.1. Competitive Overview and Key Market Players
9.2. Market Share Analysis and Positioning Matrix
9.3. Strategic Partnerships, Mergers & Acquisitions
9.4. Key Developments in Product Portfolios and Innovations
9.5. Company Benchmarking
10. Company Profiles
10.1. Merck KGaA*
10.1.1. Company Overview
10.1.2. Product Portfolio
10.1.2.1. Product Description
10.1.2.2. Product Key Performance Indicators (KPIs)
10.1.2.3. Historic and Forecasted Product Sales
10.1.2.4. Product Sales Volume
10.1.3. Financial Overview
10.1.3.1. Company Revenue’s
10.1.3.2. Geographical Revenue Shares
10.1.3.3. Revenue Forecasts
10.1.4. Key Developments
10.1.4.1. Mergers & Acquisitions
10.1.4.2. Key Product Development Activities
10.1.4.3. Regulatory Approvals, etc.
10.1.5. SWOT Analysis
10.2. Yokogawa Electric Corporation
10.3. SATAKE MultiMix Corporation
10.4. B.E.MARUBISHI CO., LTD.
10.5. ABLE Corporation & Biott Corporation
10.6. Eiken Chemical co. Lti.
10.7. BioMérieux S.A.
10.8. Thermo Fisher Scientific, Inc.
10.9. Sartorius AG
10.10. Kerry Group plc.
LIST NOT EXHAUSTIVE
11. Assumption and Research Methodology
11.1. Data Collection Methods
11.2. Data Triangulation
11.3. Forecasting Techniques
11.4. Data Verification and Validation
12. Appendix
12.1. About Us and Services
12.2. Contact Us